Bezpieczny marketing Internetowy to skomplikowany proces, który nie jest jednak zarezerwowany jedynie dla ekspertów. Każdy z Państwa pewien zakres działań może wykonać w pojedynkę. Wystarczy tylko drobina chęci i odpowiedni poziom determinacji. W działaniach spod znaku SEO i SEM ważna jest powtarzalność i ciągłość prowadzonych zabiegów.
Incydentalne zdobywanie odnośników na masową skalę może przynieść więcej szkody niż pożytku. W dobie znacznego zaawansowania algorytmów skanujących sieć można narazić się na karę ze strony Google. I jak w starym przysłowiu ”siała baba mak, nie wiedziała jak” nie warto zdać się na przypadek. Firmy, które żyją dzięki reklamie online powinny docenić jej wartość. Utrata wysokich pozycji w rankingu giganta z Mountain View może przyczynić się do spadku liczby klientów. Na szczęście istnieją aktywności, które można uprawiać bez specjalnej troski o ich negatywny skutek. Zaliczyć do nich możemy:
Bezpieczna promocja firmy online
- Blogowanie – blogi tradycyjne, video blogi i photo blogi są znakiem dzisiejszych czasów. Influencerzy ze wszystkich Państwa świata udzielają się online w imię własnych korzyści lub szczytnych idei. Ale stała obecność w Internecie nie musi być jedynie domeną celebrytów. Właściciel firmy lub osoba, zatrudniona na danym stanowisku może równie skutecznie podnosić wartość danego biznesu. Wpisy z poradami lub odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania to tylko niektóre z pomysłów, które można przenieść na płaszczyznę online. W dobie dużego znaczenia treści, content marketing to jeden z podstawowych warunków do skutecznego zwiększania potencjału witryny.
- Ogłaszanie się – portale ogłoszeniowe o uznanej renomie i strony typu „Yellow Pages” to na ogół bezpieczne przystanie, z których można uzyskać wysokiej jakości linki. W przeciwieństwie popularnych precli ich „page authority” jest z reguły wysoki. Oznacza to nie mniej, ni więcej że odnośnik który pojawi się na uznanym portalu zostanie pozytywnie odebrany przez Google. Przy umieszczaniu jakiejkolwiek prezentacji w Internecie warto zadbać o jej jakość. Może ona „sama w sobie” przysporzyć Państwu dodatkowych odbiorców.