Przedsiębiorcy, którzy noszą się z zamiarem założenia strony WWW, wiążą z jej powstaniem określone nadzieje. Nikt nie chce bowiem, uskuteczniać „sztuki dla sztuki”. Określone wydatki przeznaczone na powstanie witryny Internetowej powinny się zwrócić. Taki jest cel każdej z form reklamy.
Warto zatem rozważyć jakie zadania powinien spełniać nowo powstały projekt. Naszym zdaniem każda strona WWW musi:
Cel powstania strony Internetowej
Spis treści:
ukryj
- Zawierać rzetelne i kompleksowe przedstawienie oferty – czasami spotyka się strony Internetowe, w których tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi. Zdawkowe myślniki w zakładce oferta nie zawsze odpowiadają na pytania rodzące się w głowach Internautów. Starajmy się zatem tak rozwinąć opisy naszych towarów lub usług, aby ich treść nie pozostawiała wątpliwości. Przed umieszczeniem tekstów online przeczytajmy wszystko raz jeszcze z tak zwaną „zimną głową”.
- Posiadać logiczną strukturę – do dobrych praktyk webmasterskich należy logiczne planowanie zawartości serwisu. Każda z podstron powinna zatem z czegoś wynikać. Aby ułatwić Państwa klientom poruszanie się po stronie WWW nie zapomnijcie o dodaniu mapy witryny i linkowaniu wewnętrznym. Te dwa elementy z pewnością poprawią parametry SEO i wpłyną na uzyskanie wysokich pozycji w Google.
- Ułatwić kontakt z Państwa firmą – pominięcie danych adresowych na stronie Internetowej nie należy do rzadkości. Choć może to zabrzmieć śmieszenie wiele witryn, albo nie ma danych kontaktowych, albo ma je tak ukryte, że sam właściciel strony musi się dobrze zastanowić, aby je odnaleźć. Częściej jednak zdarza się, że zapomnicie Państwo o wpisaniu numeru telefonu albo adresu poczty elektronicznej. Szczególnie ważny jest ten ostatni. Uczulamy, aby oprócz formularza kontaktowego wpisać maila „z ręki”. Część Państwa klientów może bowiem zechcieć przesłać załączniki.
- Być miła dla oka, czytelna i responsywna – oprócz wartości merytorycznej każda witryna Internetowa powinna być estetyczna oraz przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Zadbanie o wygląd strony pozwoli Państwu na wywołanie pozytywnych odczuć u Państwa klientów. Firma, którą promuje projekt będzie jawić się jako profesjonalna i czasem „większa” niż to jest w rzeczywistości.