Żyjemy w erze Internetu. Fakt ten jest tak niezaprzeczalny jak to, że po nocy przychodzi dzień, a woda zamarza w ujemnej temperaturze. Wiedzą o tym nieomal wszyscy, lecz nie każdy jest gotów na to, aby przyjąć dobrodziejstwa takiego stanu rzeczy. Dziś za pomocą Internetu można zdziałać bardzo wiele. Kluczem do powodzenia takiego przedsięwzięcia są odpowiednie pozycje w Google.
Produkt giganta z Mountain View jest oknem na świat dla wielu osób, które poszukują towarów oraz usług. Niezaprzeczalnie, nie można tego faktu ignorować. Globalna Sieć Stron WWW daje szerokie spektrum możliwości. W niektórych biznesach jest ona wręcz niezbędna. Przyjrzyjmy się bliżej zastosowaniu sieci pod kątem funkcjonowania przykładowej firmy. Dla działalności gospodarczej Internet to przede wszystkim:
Obecność w Internecie to nieodzowny element działalności gospodarczej
- Sposobność do zaprezentowania się lokalnym odbiorcom – każdy biznes energii do wypływu na szersze rynki zbytu nabiera lokalnie. Z najbliższego sąsiedztwa czerpana jest moc, którą później można przeobrazić w określone zasoby. Posiadanie własnej strony WWW powinno się potraktować jak inwestycję. Jeśli rynek potraktujemy jak ocean, to witryna Internetowa może być łodzią, którą wyruszymy na jego podbój.
- Dodatkowy kanał dystrybucji – jeszcze kilkanaście lat temu za absurd uchodziła sprzedaż artykułów spożywczych przez Internet. Obecnie nie jest to niczym nadzwyczajnym. Wiele osób nie tylko, że nie chce, ale czasem nie ma może nałożyć butów i wybrać się do sklepu po przysłowiowe bułki. Firmy, które mają pomysł na handel w sieci, nie powinny go porzucać. Nawet najbardziej abstrakcyjne dobra mogą tam znaleźć swoich odbiorców. Takie pomysły jak sprzedaż wędlin czy pieczywa, wcale nie muszą pozostać niezauważone.
- Udowodnienie swoich kompetencji – nawet najlepszy gabinet kosmetyczny może wiele stracić, jeśli nie można go wyszukać za pośrednictwem przeglądarki. Z czasem może on stracić część dochodów na rzecz konkurencji. Tak zwany „fame pantoflowy” (marketing szeptany) z każdym rokiem ustępuje miejsca informacjom czerpanym ze stron WWW i portali społecznościowych. Dziś dobry post może zdziałać więcej niż 10 zadowolonych klientek, które polecą innym Państwa usługi.