Każdy właściciel firmy, który myśli nad założeniem strony WWW ma wobec niej wiele oczekiwań. Wpływ na taki stan rzeczy ma przede postrzeganie danego przedsiębiorstwa na tle konkurencji. Mało jest bowiem branż, które można określić jako dziewicze. W prawie każdej dziedzinie trzeba zmierzyć się z podmiotami, które świadczą takie same lub podobne usługi. Na co zatem zwrócić uwagę przy projektowaniu stron WWW ?
Odpowiedź na tak postawione pytanie postaramy się zawrzeć w niniejszym artykule. Witryny Internetowe to medium, które wiele zyskało na przestrzeni ostatnich latach. Nowo zaprojektowana strona może przyczynić się do Państwa sukcesu, lub skazać Was na niepowodzenie. Wśród czynników, które znacząco wpływają na jej skuteczność wyróżnić możemy:
Nowoczesne strony WWW i walory skutecznej witryny Internetowej
- Design i responsywność – wygląd czegokolwiek lub kogokolwiek to czynnik, na który zwraca się uwagę od tzw. „pierwszego wejrzenia”. Wrażenie, które pozostawił na nas dany obiekt (ożywiony lub nieożywiony) bardzo często decyduje o chęci poznania go. Nikt przecież nie kupi spodni, które mają nieciekawy krój lub widoczne wady. Warto tym samym Państwa stronę WWW dostosować do branży, w której pracujecie i uczynić ją responsywną. Niewątpliwie więc witryna sklepu z torebkami powinna być inna niż wizytówka firmy asenizacyjnej. Obie jednak powinny się równie dobrze wyświetlać na urządzeniach mobilnych
- Szybkość działania – większość z nas żyje w zasięgu Internetu 4G. Są jednak miejsca, gdzie z sieci korzystamy w znacznie bardziej ograniczonym zakresie. Przykładem może być sieć WIFI w zatłoczonych centrach handlowych i podczas wizyty w hotelach. Witryny Internetowe, których ładowanie wlecze się nieskończoność nie spełniają podstawowych funkcji sprzedażowych. Miast zachęcać, odstraszają potencjalnych klientów. Jeśli macie Państwo wątpliwości, czy Państwa strona WWW jest bardziej gepardem czy żółwiem, skorzystajcie z testu udostępnionego przez Google (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/).
- Bezpieczeństwo – większość współczesnych witryn Internetowych korzysta z bezpłatnych systemów zarządzania treścią. Nie ma w tym oczywiście nic złego. Warunek jest jednak jeden. O darmowe rozwiązania trzeba należycie zadbać. Żadnej witryny nie powinno się zostawiać odłogiem. Aktualizacje skryptu bazowego i wdrożenie rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo to podstawa uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce.