„Daligo ubiraj buty”, zwykła mawiać moja babcia, kiedy zwlekałem z nałożeniem obuwia. Zwrot ten miał za zadanie zmotywować mnie do działania. Owo wyrażenie pochodzi z gwary i było dość powszechnie używana na Kujawach. Nic dziwnego, że moi przodkowie wpletli je w język, którym posługiwali się na co dzień. Jak widać nie tylko miałem do czynienia z wyżej wymienionym kolokwializmem.
Kiedy po latach wpisałem w pasek wyszukiwarki „daligo” jako pierwszy wynik wyszukiwania pojawił się wątek z Wykop.pl. Internauci dyskutowali na temat kontekstu użycia wyżej wymienionego zestawienia wyrazów. Nagle nie poczułem się osamotniony. Moi dziadkowie używali fajnego języka. Bardzo często wspominam z sentymentem wiele innych słów. Ale jak niniejszy wywód ma się do tego czym wnuk zajmuje się po latach ? Otóż patrząc na język babuni można rzec, że miałaby ona spore szanse na osiąganie szczytów w rankingu Google. Oczywiście nie na topowe frazy, ale jak sądzę ruch na stronie miałaby gwarantowany. Co więc byłoby źródłem domniemanego sukcesu marketingowego matki mojej mamy ? Jak my możemy czerpać z mowy, tych których już nie ma ? Warto się nad tym zastanowić. Puentując powyższą wypowiedź warto:
„Daligo” zacznij być oryginalny w swoich poczynaniach
- Używać zwrotów, które zastępują powszechnie używane wyrażenia – jeśli trudno jest konkurować w SERPACH przy pomocy najbardziej popularnych zestawień wyrazów, zastąpcie je tymi mniej chodliwymi. Algorytmy Google są na tyle inteligentne, że z łatwością znajdą wspólny mianownik. Po czasie może okazać się, że dzięki tego typu zabiegom Wasza strona osiągnie zamierzony cel.
- Poszukiwać coraz to nowych nisz – pozycjonowanie stron WWW jest pewnego rodzaju sztuką. Standardowe schematy działania, nie przetrwały próby czasu. Dziś sukces osiągają Ci, którzy przełamują schematy myślowe. Jeśli jako pierwsi wymyślicie frazę, która będzie napędzać odwiedzających wkrótce znajdziecie naśladowców. Starajcie się cały czas monitorować poczynania konkurencji i kontratakować w odpowiednim momencie.
- Wykorzystywać „długie ogony” – fraza mająca 5 lub 6 wyrazów nie dziś niczym wyjątkowym. Np. „samochód osobowy dla wysokiego kierowcy” zwraca w odpowiedzi prawie 500 000 wyników. Jeszcze do niedawna byłoby to nie do pomyślenia. Tyle samo rezultatów zwracało wyrażenie „samochód osobowy”. Zdobycie topów w kontekście „long taili” jest o wiele tańsze i szybsze. Efekt może być jednak porównywalny.
PS Niniejszy tekst zoptymalizowaliśmy pod wyrażenie „daligo ubiraj buty”. Jak widać z doświadczenia efekt jest zgodny z założeniami. Mamy absolutne top 1 !