Jednym z większych błędów właścicieli firm jest potraktowanie Internetu jak dodatku do swojej działalności. Taki stan rzeczy nie tylko osłabia potencjał prowadzonego biznesu, ale również mnoży kolejne obowiązki. O sieci nie można myśleć w kategoriach kolejnego obszaru, który wymaga Państwa zaabsorbowania. Celem jej funkcjonowania jest bowiem przenikanie w kolejne dziedziny prowadzonych aktywności.
Dziś Internet to nie tylko wymiana plików, maili czy wyszukiwanie ofert handlowych. Jego wymierną formą są strony WWW, które musza być tak przygotowane, aby Państwa odciążyć. Witryny Internetowe można wykorzystać na szereg różnych sposobów. Ważne jednak, aby odpowiadały one Waszym potrzebom. Dobrym pomysłem wydaje się zamieszczenie w ich strukturze takich elementów jak:
Efektywne wykorzystanie Internetu
- Formularze kalkulacyjne – proszę zastanowić się przez chwilę, ile telefonów otrzymujecie od osób, które i tak nie zostały Waszymi klientami. Przysłowiowe „zawracanie głowy” jest domeną nabywców, którzy są niedokładnie poinformowani. „Kaganek oświaty” można nieść osobiście, ale w większości przypadków temat sprowadzi się do ciągłych rozmów i spotkań. Wiele przestrzeni do pracy może dać Państwu formularz kalkulacyjny, który podpowie co i ile powinni kupić Wasi nabywcy. Dane przekazane przez skrypt mogą okazać się dla niektórych z nich nawet bardziej wiarygodne od rozmowy. W przypadku WordPress’a dobrą wtyczką, która pomoże go stworzyć jest Calculated Fields Form.
- Formularze kontaktowe – najgorszy mail, jaki może otrzymać firma to taki w którym za bardzo nie wiadomo o co chodzi. Już na wstępie wymaga on feedbacku w postaci dopytania o niezbędne szczegóły. Czasami jednak na odpowiedź czeka się albo tygodniami, albo nie otrzymujemy jej wcale. Rozszerzenie formularza kontaktowego o określenie celu danej korespondencji to metoda, pozwalające na ograniczenie Państwa wysiłków do wybranych aspektów danego zagadnienia. Sposób ten eliminuje również maile, które tylko zaśmiecają naszą skrzynkę, a nie mają żadnego potencjału sprzedażowego.
- Blog – blogowanie można sprowadzić do krążenia wokół tematów około biznesowych. Wielokrotnie daje ono o wiele więcej od udziału w targach czy konferencjach. Ludzie mają bowiem we krwi „scrollowanie” i z lubością zaczytują się w treściach publikowanych online. Warto odpowiedź na potrzeby odbiorców i w miarę upływu czasu stać się autorytetem w zgłębianej przez siebie dziedzinie.