Firmowa strona Internetowa – planowanie

2016-08-07 Łukasz Kamiński Strony Internetowe Grudziądz

Firmowa strona Internetowa powinna zawierać szereg informacji na temat prowadzonej przez Państwa działalności. W niniejszym artykule postaramy się przybliżyć Państwu, co warto zaplanować przy projektowaniu witryny WWW. Przede wszystkim skupimy się na zakładkach oraz ich umiejętnym rozplanowaniu. Firmowa strona Internetowa musi być przecież orężem, pomocnym przy zdobywaniu nowych klientów. Z doświadczenia radzimy, aby proces stworzenia wizji Państwa sieciowej wizytówki rozpocząć od solidnej kawy, kartki i długopisu. Pomijając kwestie estetyczne w pierwszej kolejności należy określić naszą grupę docelową i wczuć się w odbiorcę poszukującego informacji. Warto przypomnieć sobie czego sam/sama oczekuję serfując w Internecie. Dla przykładu niech posłuży nam firmowa strona Internetowa hipotetycznej pizzerii. Według nas jedną ze słusznych koncepcji, jest opisany poniżej schemat przykładowy:

Firmowa strona Internetowa – planowanie

  1. Zakładka o nas – firmowa strona WWW winna być wyposażona w zakładkę „O nas”. Wiele osób przed podjęciem decyzji o zamówieniu ulubionego placka będzie chciało wnikliwiej poznać jego wykonawcę. Warto w tym miejscu umieścić informację na temat posiadanego doświadczenia i inspiracji w poszukiwaniu smaku.
  2. Menu z podziałem na kategorie – firmowa strona WWW pizzerii musi zawierać dobrze rozplanowane i właściwie umiejscowione menu. W oparciu o jego treść klienci będą dokonywać zakupów. Im będzie przejrzystsze tym więcej zamówień spłynie do nas z Internetu. Warto więc pomyśleć o formie tabelarycznej lub o wprowadzeniu podgrup takich jak np.: pizza tradycyjna, pizza z owocami morza, pizza z drobiem.
  3. Galeria potraw – firmowa strona WWW powinna rozbudzać wyobraźnie i wzmagać apetyt. Według nas strzałem w dziesiątkę jest podzielenie się kunsztem naszego kucharza. Galeria zdjęć będzie do tego znakomitą sposobnością. Duże znaczenie ma jakość pokazywanych obrazów. Profesjonalna sesja fotograficzna może okazać się warunkiem koniecznym.
  4. Kontakt – firmowa stron WWW musi zawierać takie informacje jak: telefon, adres prowadzenia działalności oraz formularz kontaktowy do przesyłania zapytań. W dobie social media można wzbogacić ją o odnośniki do Państwa profilów na FB, czy Google+.

 

Firmowa strona Internetowa - planowanie
Firmowa strona Internetowa – planowanie

 

Oczywiście niniejszy artykuł, w żaden sposób nie wyczerpuje tematu. Opisaliśmy jedynie totalny must have w zakresie ergonomicznego projektowania stron internetowych. W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Internet Grudziądz.