Aby z sukcesem ukończyć zadanie pod tytułem: „jak napisać artykuł SEO” należy przyswoić kilka wskazówek, które postaramy się opisać w niniejszym artykule. Oczywiście, sprawa jest zdecydowanie prostsza, jeśli w studiowanej dziedzinie posiadamy wiedzę ekspercką, a samo tworzenie traktujemy z pasją. Nie ma w tym nic dziwnego, przecież, łatwiej jest robić rzeczy które się lubi, bo wtedy osiągamy relatywnie największe efekty. Niemniej jednak, uważamy że każdy jest w stanie spróbować swoich sił. Jeśli zamierzasz uniknąć filtru ręcznego lub algorytmicznego, co w efekcie przełoży się na spadek pozycji w Google, musisz zachować absolutną czujność. Pisząc artykuły SEO, trzeba pamiętać o pułapce w którą dość często wpadają początkujący blogerzy lub administratorzy stron WWW. Mówimy tutaj o przewinieniu pod nazwą: thin content (dosłowne znaczenie z języka angielskiego: „chuda treść”). Jak napisać artykuł SEO ? Oto jest pytanie !!! Zdecydowanie należy unikać następujących praktyk:
Jak napisać artykuł SEO ?
- Automatycznie generowane treści, lub treści nie zawierające wartości dodanej – w sieci jest mnóstwo generatorów, które budują treści w oparciu ogólne założenia. Po wpisaniu wybranego słowa kluczowego i ilości żądanych słów program wygeneruje artykuł na wybrany temat, będący zlepkiem słów z innych źródeł. Na ogół tak powstające artykuły nie nadają się do czytania, ze względu na błędy gramatyczne oraz stylistyczne.
- Duplicate content – przy budowaniu treści na stronę WWW i pisaniu artykułów SEO jedną z najgorszych praktyk jest skopiowanie treści z innych stron Internetowych. Z punktu widzenia użytkownika, a o nim należy myśleć przede wszystkim, taka strona może nie stanowić atrakcyjnej alternatywy do pierwowzoru. Cytujmy więc, używając odpowiednich narzędzi, ale nigdy nie kopiujmy całej zawartości danego zasobu.
- Doorway pages – tworzenie tego typu stron nie wpłynie pozytywnie na nasz wizerunek w sieci. Zamysłem, który przyświeca idei ich tworzenia jest próba skierowania uwagi na stronę docelową. Strony takie najczęściej zawierają dużą ilości słów kluczowych podbijających sztuczne pozycję konkretnej witryny sprzedażowej.
- Odpowiednia długość artykułu – w naszym odczuciu artykuł SEO powinien liczyć nie mniej niż 300 słów, a nasycenie słowem kluczowym winno oscylować w okolicach 10 %. Należy pamiętać, aby użyć frazy na której nam zależy w nagłówkach i opisie meta. Techniczną sferą wyzwania o nazwie „jak napisać artykuł SEO” zajmiemy się w kolejnych artykuł.
Więcej na temat thin content i o tym jak napisać artykuł SEO znajdziecie Państwo na forum Google tutaj.
Pozycjonowanie stron Internetowych Grudziądz zaprasza Państwo do zadawania nam pytań odnośnie optymalizacji stron WWW i tworzenia treści zasobów Internetowych.