Każdy z nas posiada rozmaite potrzeby, których niezaspokojenie może powodować napięcia. Wiedział o tym już Abraham Maslow, który stworzył piramidę obrazującą ich hierarchię. U jej podstaw leżą potrzeby fizjologiczne, a wierzchołek tworzony jest przez nasze oczekiwania względem samorealizacji. Osoby prowadzące działalność gospodarczą zwykle są u szczytu tego schematu.
Wielu z nich swoje cele realizuje za pośrednictwem Internetu. Strony WWW to żywy organizm, względem którego każdy z przedsiębiorców ma określone oczekiwania. Dobrze przygotowana tożsamość sieciowa może spełniać rozmaite funkcje, wspomagając Państwa w wielu obszarach. Dziś trudno bowiem wyobrazić sobie prawidłowo funkcjonującą firmę nieposiadającą swojej interaktywnej wizytówki. W zależności od jej kształtu i formy może ona być remedium na Państwa potrzeby względem:
Zaspokajanie potrzeb przedsiębiorców
- Przekazywania podstawowych informacji o firmie – kiedy chcecie Państwo zamówić swoją ulubioną pizzę, a na dworze powoli zmierzcha sprawdzacie godziny otwarcia swojego ulubionego dostawcy. Zwykle do tego celu używany jest smartfon lub komputer z dostępem do Internetu. Umieszczenie danych na temat godzin otwarcia, adresu o nr telefonu pozwoli Państwu na zwiększenie liczby zapytań. Niezależnie od pozostałych składników witryny dane teleadresowe to przysłowiowa połowa sukcesu. Każdy z nas zna przecież zasadę, że: „jeśli czegoś nie ma w Google, to nie istnieje”.
- Skutecznej reklamy – marketingowcy w dużych firmach rozliczani są z reguły za tzw. „efekt”. Siłą rzeczy ich wysiłki nie przynoszą zawsze tak oczekiwanego zwiększenia sprzedaży. Efekt marketingowy zależy od wielu czynników. Określenie odpowiedniej grupy docelowej, właściwe przygotowanie informacji handlowej czy wybór jej nośnika to tylko niektóre z determinantów przyszłego powodzenia. Jeszcze do niedawna wśród osób odpowiedzialnych za reklamę prym wiodło radio i telewizja. Dziś najczęściej wybierają one Globalną Sieć Stron WWW. Na płaszczyźnie online zaistnieć mogą nawet mniejsze firmy. Próg wejścia w sferę online jest nieporównywalnie niższy. Państwa strona WWW może oddziaływać na klientów tak samo jak witryny większych podmiotów.
- Alternatywnego lub głównego kanału dystrybucji – coraz więcej osób przekonuje się do zakupów Internetowych. Na dzień dzisiejszy przez sieć kupowane są nie tylko dobra luksusowe czy trudno dostępne. Nawet kawa czy alkohol sprzedawane są z powodzeniem online. I każdy z nas dość chętnie dokonuje tego typu transakcji. Witryna Internetowa może pełnić rolę sklepu, który jest czynny przez całą dobę. W zależności od specyfiki może ona być jedynym lub dodatkowym źródłem pozyskania klientów.