Za nami kolejny update algorytmów Google. Wiele witryn Internetowych obniżyło swoje loty, ku rozpaczy właścicieli. Ucierpiały na tym Państwa biznesy poprzez zmniejszoną liczbę zapytań ofertowych. Webmasterzy drapią się po głowie i rozkładają bezsilnie ręce. Czy aby na pewno nie da się nic zrobić ?
Nie, bowiem wiemy sami po sobie, że można żyć w zgodzie z prawidłami wyszukiwarki. Istnieją sposoby uniwersalne, który oprą się każdym zmianom giganta z Mountain View. Wytyczne zespołu odpowiedzialnego za jakość wyników wyszukiwania powinny być podstawą do prawidłowego prowadzenia witryny Internetowej. Obejmują one przede wszystkim takie kwestie jak:
Kolejne zmiany algorytmów Google
Spis treści:
ukryj
- Zwrócenie uwagi na treści – klienci, którzy chcą zamówić u nas stronę WWW przechodzą prawdziwe katusze. I choć brzmi to strasznie i stanowi pewnego rodzaju kryptoreklamę to nie jest z nami łatwo. Z góry deprecjonujemy projekty, które w założeniu mają prezentować efektowną grafikę i dwa – trzy zdania opisu. Szanowni Państwo, tego typu witryny są z góry skazane na porażkę. Nigdy, ale to przenigdy nie osiągną one wysokich pozycji w Google. Warto skupić się zatem na napisaniu ciekawych opisów swoich towarów lub usług. I choć żyjemy w społeczeństwie obrazkowym to słowo pisane nadal stanowi podstawę do oceniania potencjału strony WWW.
- Poprawność techniczna – Google nie oczekuje od Państwa nie wiadomo czego. Trzeba jednak pamiętać, że kwestie techniczne są istotnym elementem wpływającym na miejsce w rankingu wyszukiwania. Witryna Internetowa musi być dopasowana do urządzeń mobilnych i na tyle szybka, aby działała nawet na wolniejszym łączu Internetowym. Jeśli Państwa strona WWW ma już swoje lata warto ją sprawdzić pod powyższym kątem. W tym celu można przeprowadzić stosowny audyt lub skorzystać z narzędzi, które udostępnia amerykański gigant. Są nimi: Page Speed Insights oraz Test Optymalizacji Mobilnej.
- Prawidłowe opisy elementów graficznych – w dobie powszechnej konkurencji trzeba znaleźć obszar, na którym można się wyróżnić. Dobrą niszą wydaje się optymalizacja elementów graficznych. Każdy obrazek umieszczony online musi zawierać opis oraz być odpowiednio przygotowany pod kątem wielkości.