Wydatki ponoszone na marketing Internetowy nie kończą się wraz z uruchomieniem strony WWW. Niejednokrotnie są one niewielkie w stosunku do późniejszych kosztów. Wszystko zależy od branży w której działamy, a właściwie od konkurencji z którą przyjdzie nam rywalizować. Warto zatem rozważyć sposób prowadzenia kampanii reklamowej.
Uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w Google nie zawsze otworzy nam bramy do zwiększonych przychodów. Dla niektórych działalności samo bycie w top 10 oznacza niewiele. Przeciętny użytkownik Internetu sięga po kolejny link, dopiero gdy pierwszy z napotkanych, nie spełni jego oczekiwań. Z dnia na dzień jako konsumenci staliśmy się coraz bardziej leniwi. Jak więc wyważyć wydatki związane z uczestnictwem w wyścigu o jak najlepszą widoczność domeny ? Kluczowymi elementami determinującymi powodzenie przedsięwzięcia wydają się takie kwestie jak:
Koszt marketingu Internetowego
- Optymalizacja serwisu – wydawanie pieniędzy na zakup linów może okazać się zupełnie nietrafione. Jeśli dany zasób nie jest zoptymalizowany pod konkretne słowa kluczowe wszelkie wysiłki spełzną na niczym. Pozycje witryny nie tylko nie wzrosną, ale również mogą przeobrazić się w filtr ręczny lub algorytmiczny. Kara ze strony Google nie zwiastuje niczego dobrego. W najgorszym razie trzeba będzie zmienić adres Państwa strony lub zrzec się odnośników, noszących znamiona podejrzanych. Przez optymalizację serwisu rozumie się odpowiedni dobór treści, wprowadzenie prawidłowych opisów meta i nagłówków. Ale to nie wszystko. Warto również zwrócić uwagę na takie elementy jak szybkość działania witryny, wygląd serwisu na urządzeniach mobilnych i należycie przygotowaną mapę XML. Parę złotych wydane na przeprowadzenie wspomnianych zabiegów może poczynić znaczne oszczędności.
- Częste aktualizacje – najgorsze wrażenie sprawiają witryny Internetowe, na których nie działo się nic od momentu ich powstania. Algorytmy Google nie przepadają za tego typu stronami. Każdy URL porównać do smoka, którego trzeba ciągle karmić. Ów gad lubi pożerać słowa. To dzięki nim staje się coraz większy i potężniejszy. Dbanie o treści nie tylko zwiększa ruch w obrębie danego zasobu, ale również zwiększa zaufanie do domeny.
- Analiza słów kluczowych – jeśli strona WWW spełnia wszystkie wymogi, o których pisaliśmy czas na chwilę prawdy. Sprawdzenie słów kluczowych w obrębie danej dziedziny zadecyduje o sensie pozycjonowania. Jeśli Twój budżet jest niewielki, a masz do przeskoczenia 15 000 000 innych portali lepiej odpuścić lub wybrać łatwiejsze frazy. Wielokrotnie ów temat przewija się w rozmowach z naszymi klientami. Nie ma pozycjonera, który za 300 PLN zdobędzie pierwsze miejsce na jedną z topowych fraz. Dla tych którzy chcą wydawać mniej, ale systematycznie najlepszym rozwiązaniem wydaje się program reklamowy Adwords.
