Firma, jaka by nie była najwięcej zysków osiąga lokalnie. To ile sprzedamy w najbliższym otoczeniu determinuje nasze powodzenie w biznesie. Spora część właścicieli przedsiębiorstw, zdaje się jednak tego nie zauważać. Wielokrotnie spotykamy się ze stronami WWW, których właściciele chcą od razu osiągnąć spektakularny sukces. Próba wywindowania witryny na tzw. frazy ogólne może być jednak „grą, nie wartą świeczki”. W większości przypadków przysłowiowe „bicie głową w mur” warto zastąpić pozycjonowaniem lokalnym.
O wiele pożyteczniejsza będzie bowiem dobra widoczność na frazy takie jak „warsztat mechaniczny Grudziądz” od samej frazy „warsztat mechaniczny”. Prawie nikt przecież nie zdecyduje się na naprawę swojego auta, w miejscu dalekim od jego zamieszkania. Promowanie firmy w regionie, w którym prowadzi ona działalność gospodarczą to jedna z lepszych metod na tanie i skuteczne SEO. Wysokie pozycje w klasyfikacji Google można osiągnąć dzięki:
Lokalne SEO wpływa na kondycję strony WWW
- Promowaniu się na miejskich portalach ogłoszeniowych – w każdym większym mieście istnieje spora liczba portali ogłoszeniowych, które pozwalają na dodawanie swoich ofert. Taka forma reklamy, oprócz tzw. kontaktu organicznego, przynosi jeszcze jeden efekt. Linki umieszczane w opisach ogłoszeń znacząco poprawiają miejsce danej witryny w rankingu giganta z Mountain View. Przy umieszczaniu ogłoszeń nie trzeba również specjalnie dbać o ich treść. Google raczej nie da nam kary za jej powielanie. Strony z ogłoszeniami lokalnymi to także dobre miejsce na pozyskanie naturalnych odnośników.
- Sygnałów Social – Facebook, Twitter oraz inne portale z gatunku „Social Media” na dobre zawładnęły naszymi umysłami. Każdego dnia z lubością przeglądamy posty znajomych oraz firm z naszej najbliższej okolicy. Jeśli tablica, którejś z nich jest ciekawa to przy wielu postach zatrzymujemy się na dłużej. Ciekawy profil na portalach społecznościowych to także ważny sygnał dla wyszukiwarki. Jeśli często wchodzicie w interakcję z użytkownikami, Wasz zasób będzie łatwiejszy do odnalezienia.
- Wizytówki typu „NAP” – wydawałoby się, że tzw. katalogi firm to już przeżytek. Wiele lat temu minęły czasy, w których masowe katalogowanie dawało efekt mierzony w „topach” klasyfikacji giganta z USA. Wyjątkiem od tej zasady są jednak portale typu: Name – Adress – Places (NAP). Dodanie opisu przedsiębiorstwa z jego adresem, kodem pocztowym czy nazwą miejscowości wpływa pozytywnie na zachowanie algorytmów oceniających dany zasób.
Zapraszamy do kontaktu z naszą firmą w celu uzyskania podpowiedzi jak najlepiej wykorzystać pozycjonowanie lokalne do promowania swojego biznesu. Zapewniamy korzystne stawki rozliczeniowe i stabilne efekty.
