Istnieje wiele mitów na temat pozycjonowania. Wyrosły one na kanwie dążenia do osiągnięcia jak najwyższego miejsca w rankingu Google. Tymczasem algorytmy odpowiadające za ocenę potencjału danej strony są coraz bardziej wymagające. Nie jest możliwym dojście do celu półśrodkami. Dawno minęły czasy, kiedy za przysłowiowe 5 złotych można było zgarniać upragnione „topy”.
W chwili obecnej windowanie pozycji strony WWW to żmudny i czasochłonny okres. Bywa, że również jest on kosztowny. Ciągle aktualizacje czynników rankingowych sprawiają, że agencje SEO mają nie lada kłopot. Trzeba za wspomnianymi zmianami nadążać. Na chwilę obecną do niczego dobrego nie zaprowadzą Państwa metody, które były skuteczne w przeszłości. Warto zatem na etapie wyboru Wykonawcy, wypytać o jego warsztat. Należy zatem unikać jak ognia firm lub domorosłych seowców którzy stosują:
Mity na temat pozycjonowania stron WWW
- Dodawania masowej ilości linków – Google zamiast ilości, stawia na jakość. Jeszcze parę lat temu wystarczyło dodać kilka tysięcy tych samych opisów do katalogów stron WWW i cieszyć się z efektów. Dziś ta metoda, może co najwyżej przysporzyć Państwu kłopotów. Filtry ręczne, algorytmiczne oraz inne kary stosowane przez giganta z USA, mogą skutecznie uwstecznić Państwa biznes.
- Publikowanie zduplikowanej treści na poszczególnych podstronach Państwa serwisu – content to obecnie jeden z kluczowych czynników decydujących o wartości witryny w oczach Google. Nie wolno więc kopiować treści z innych stron WWW. Warto również dołożyć wszelkich starań, aby Państwa artykuły były napisane w sposób poprawny. Chodzi tutaj przede wszystkim o formę gramatyczną, fleksyjną i ortograficzną. Wpis, który zamierzamy zamieścić online trzeba opatrzyć również odpowiednimi nagłówkami „H”. Jego długość powinna wynosić minimum 300 wyrazów.
- Powielanie tych samych anchorów – Internauci odnajdują Państwa firmę na podstawie słów kluczowych, które opisują dany towar lub usługę. Przy ustalaniu strategii pozycjonowania winno się ustalić hasła główne oraz poboczne. Im więcj słów kluczowych tym lepsze efekty. Pozycjonowanie na te same frazy, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Google uzna tego typu działania za nachalne.