W ostatnich latach sporą popularnością zaczęły cieszyć się blogi. Ich znaczenie zaczęli doceniać nie tylko prywatni hobbyści, ale również duże koncerny i firmy z wielu branż. Nic w tym specjalnie dziwnego, skoro pisanie artykułów zapewnia wysokie pozycje w Google. Dodawanie nowych treści jest jedną z metod na polepszenia autorytetu witryny oraz sposobem na zwiększenie ruchu.
Próba dotarcia do Internautów powinna się opierać o nasze realne zainteresowania. Najbardziej komfortowa sytuacja występują w momencie uprawiania profesji, która jest jednocześnie pasją. Jeśli Państwa zawód sprawia Wam przyjemność, bez trudu możecie pisać o nim godzinami. Zawsze znajdzie się bowiem temat, na który warto zwrócić uwagę. W takiej sytuacji bardzo szybko można zyskać statut eksperta. Trzeba jedynie chcieć. Najlepiej, aby kolejne Internetowe zapiski nie było tworzone jedynie z myślą o wynajdowaniu kolejnych nisz i long taili. Algorytmy giganta z Mountain View mogą podciąć skrzydła, osobom których największym celem jest manipulowanie wynikami wyszukiwania. Swobodne blogowanie powinno zatem opierać się o:
Podstawy skutecznego blogowania
- Własne przemyślenia – to że nie znamy się na czymś do końca, nie zwalnia nas od myślenia. Internet to pole to wymieniania opinii i doświadczeń z innymi. Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę w danym obszarze, bądźmy autentyczni w naszych rozmyślaniach. Nie warto przepisywać artykułów z innych zasobów (ryzyko duplicate content), ani kopiować cudzych pomysłów. Im bardziej będziecie Państwo unikalni, tym większy efekt prowadzonych działań.
- Interakcje z użytkownikami – dobrze napisany post powinien zachęcać czytelników do podejmowania określonego wysiłku. Najlepszym sposobem wydaje się zachęcanie do dyskusji. Jeśli w odbiorcach, po lekturze danego wpisu, zostanie choć odrobina z jego esencji, można rzec, że jesteście Państwo zwycięzcami. Prędzej czy później dawniejszy odbiorca, przerodzi się w klienta, który przeprowadzi z Państwem określoną transakcję.
- Częste aktualizacje – odświeżanie treści gromadzonych w Internecie powinno odbywać się cyklicznie. Nasza rzeczywistość bardzo często ulega przeobrażeniu. Taki stan rzeczy ma oczywiste odbicie w biznesie. Przykładem na potwierdzenie powyższych słów może być sklep z akcesoriami komputerowymi. Jeśli blog omawianej firmy zawiera wpis sprzed dziesięciu lat, nikogo z pewnością nie zainteresuje jego treść.