Wiele osób, które podjęły decyzję o założeniu strony WWW, zastanawia się nad koniecznością jej promocji. Nie każdy z Państwa wierzy jednak w celowość tych wysiłków. Nasi klienci sądzą, że skoro prawie każdy przedsiębiorca dysponuje witryną Internetową to bardzo ciężko będzie się im „przebić” do tak upragnionego „top 3”.
Kolejnym z mitów jest stwierdzenie, że na efekty działań marketingowych trzeba czekać długimi miesiącami. Oczywiście dla niektórych branż nieco trudniej zwiększyć widoczność danej domeny, nie ma jednak rzeczy niemożliwych. Rozsądne pozycjonowanie strony WWW to tak naprawdę działanie stricte strategiczne. Aby zakończyło się powodzeniem, musi posiadać odpowiedni plan. Poniżej przedstawiamy jego zarys:
Podstawy skutecznej promocji strony WWW
Spis treści:
ukryj
- Optymalizacja – podstawą promocji witryny Internetowej jest jej optymalizacja. Nasza firma nie przyjmuje zleceń od posiadaczy witryn Internetowych, którzy nie mają haseł dostępowych do panelu administracyjnego swojego CMS lub serwera. Rzadko bowiem zdarza się, żeby strona WWW była tak przygotowana pod pozycjonowanie jak tego oczekujemy. Dodanie odpowiednich opisów na poszczególne podstrony, nagłówków H1 i H2 znacząco skraca drogę na szczyty wyników wyszukiwania.
- Podrasowanie treści – artykuły i posty zgromadzone w obrębie danego zasobu to podstawa windowania się witryny w rankingu giganta z Mountain View. 3 czy 4 zdania to bowiem za mało, aby przekonać, że dany zasób jest w jakikolwiek sposób wartościowy. Absolutne minimum jeśli chodzi o treść to 300 – 500 słów. Jeśli sądzicie Państwo, że nie ma co tyle pisać to jesteście w błędzie. Nawet jeśli ktoś z Was prowadzi zakład szewski czy świadczy usługi hydrauliczne to nie może o tym zapominać.
- Rozsądne zdobywanie linków – gdybyśmy mieli dostępne dziś narzędzia, 10 lat temu w życiu nie pozycjonowalibyśmy stron WWW. Nie byłoby to po prostu opłacalne. Dekadę temu to bycia krezusem wyników wyszukiwania wystarczyło masowe zdobywanie linków. Im więcej ich przybywało, tym szybciej osiągaliśmy upragniony target. Dziś jednak to nie ilość, a jakość świadczy o powodzeniu naszych zabiegów. Dla fraz lokalnych, nawet 5 czy 6 odnośników, może sprawić, że strona zacznie na siebie zarabiać.