Dawno temu minęły czasy kiedy wyznacznikiem sukcesu było samo posiadanie strony WWW. W dobie olbrzymiej konkurencji pomiędzy firmami szczegóły tkwią w detalach. Jednym z wiodących czynników, decydujących o sukcesie w sieci jest tak zwana konwersja.
To od niej zależy, czy nasze działania w Internecie przyniosą oczekiwany skutek. Mówiąc prostszym językiem trzeba tak prowadzić serwis WWW, aby nakłonić potencjalnych klientów do określonych działań. Nie można zatem dopuścić do sytuacji kiedy forma przerasta treść. Do dobrych pomysłów związanych z poprawą konwersji należy zaopatrzenie witryny w komponenty przydatne użytkownikom. Należą do nich przede wszystkim:
Poprawa konwersji na stronie WWW
Spis treści:
ukryj
- Wtyczki społecznościowe – social media stały się znakiem rozpoznawczym XXI wieku. Facebook, Twitter i Linkedin to wirtualne odzwierciedlenie naszych poczynań w realu. Strona WWW bez odniesień do owych kanałów jest jak żołnierz bez karabinu. Jeśli nie można czegoś zalajkować, udostępnić lub przesłać dalej to trudniej będzie to sprzedać. Powinni wiedzieć o tym nie tylko spece od marketingu, ale również właściciele mniejszych firm.
- Proste formularze zamówień oraz wycen – Internet to jeden z najskuteczniejszych kanałów dystrybucji. Z chwili na chwilę rośnie wolumen dóbr, które znajdują nabywców poprzez sieć. Przed umieszczeniem czegokolwiek online powinno się jednak przeprowadzić odpowiednie testy. Kwestionariusz określenia kosztów zlecenia czy też zapotrzebowania powinien być intuicyjny. Dobrym rozwiązaniem jest przetestowania przyjętego rozwiązania pośród znajomych.
- Czat – wrażenie obecności konsultantów wpływa bardzo pozytywnie na odbiór Państwa działań. Czat ekspercki sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z podmiotem, który prowadzi interesy w sposób profesjonalny. Przykładem takiego wdrożenia jest choćby strona biura tłumaczeń online: https://protlumaczenia.pl. Ludzi z całego świata mogą tutaj zadać pytania pracownikowi do spraw obsługi klienta.
- Skorelowana treść – linkowanie wewnętrzne stanowi bardzo istotny element działań SEO. Odnoszenie się do treści, która została opracowana wcześniej zatrzymuje odwiedzających na dłuższe chwile. W tym czasie może się zrodzić popyt. WordPress posiada wiele wtyczek, które automatyzują ten proces. Jedną z nich jest Yet Another Related Posts Plugin (YARPP).