Strona WWW jest tak samo potrzebna biznesowi jak rybom czysta woda. Brzmi oględnie ? Zbadajmy zatem ten temat na podstawie nieco wyrachowanego studium przypadku. Niech za przykład posłuży akwarium, które powierzamy znajomym w celu opieki nad stworzeniami , czasami mniejszymi od karalucha.
Wyobraźmy sobie, że woda w której pływają nasze żyjątka to przestrzeń ekonomiczna. A każda z rybek to oddzielna jednostka gospodarcza. Na rynku jest mnóstwo ofert, które mają zapewnić Państw biznesowi powodzenie. Wiele firm sprzedaje ulotki, bannery, spoty telewizyjne i radiowe. H20 w postaci ciekłej ulega zwielokrotnionemu zabrudzeniu. Woda przestaje być klarowna ponieważ opiekunowie rybek wrzucili za dużo karmy. Co się zatem dzieje ? Część stworzeń umiera, a część dusi się powstałymi nieczystościami. Witryny Internetowa natomiast to pierwsze must have każdego nowo powstałego przedsięwzięcia. Twoja wizytówka w sieci sprawi, że woda znów będzie klarowna. Pozostałej karmy wrzuć tylko tyle ile naprawdę potrzeba. Poszerzać krąg odbiorców poprzez własne zasoby sieciowe można dzięki:
Poszerzaj rynek z własną stroną WWW
- Łatwej możliwości reakcji na działania konkurencji – dobra strona Internetowa powinna być dynamiczna. Takie właśnie możliwości daje zamówienie dowolnego tematycznie projektu w naszej firmie. Odpowiednio przystosowany system zarządzania treścią sprawi, że zmodyfikowanie oferty zajmie tylko chwilę. Przy tej okazji nie będzie potrzeby częstego płacenia za usługi informatyków.
- Budowaniu relacji z klientem – dzisiejszy rynek jest w dużej mierze homogeniczny. Ludzie kupują zatem nie tyle produkty, co konkretne historie. Mamy zatem soki jabłkowe robione przez dziadka i kiełbasy, które smakują jak dawniej. Czy można stworzyć barwną opowieść bez strony Internetowej ? Otóż chyba nie. Jedynym rozwiązaniem wydawałoby się zrzucenie zadrukowanych kartek z pokładu wojskowych F-16 na cały kraj. O tej akcji byłoby jednak głośno przede wszystkim w mediach społecznościowych. Analogowy świat powoli odchodzi w zapomnienie.
- Tworzenie prestiżu firmy i świadomości marki – przeciętny człowiek spędza online ponad 6 godzin. W tym czasie kupuje, odpoczywa, umawia się na randki, ale przede wszystkim chłonie informacje. Pozwólmy, aby gąbka, którą są mózgi naszych szanownych Klientów nasiąkła informacjami o naszej firmie.
PS. UWAGA !!! Tekst napisany bez wpływu substancji psychoaktywnych.