Wielu właścicieli firm rozważa temat promocji swojego przedsięwzięcia w Internecie. Taki stan rzeczy skłania ich przede wszystkim ku kanałom Social Media. Nie zawsze jednak tego typu podejście jest łatwe do wdrożenia.
Bardzo często bywa, że sama obecność na takich portalach jak: Facebook, Twitter czy Instagram nie przynosi zamierzonego efektu. Trudność z postawieniem wszystkiego na jedną kartę polega na tym, że portale te wymagają sporego zaangażowania. Chcąc zaistnieć w tzw. kanałach Social trzeba się udzielać i to udzielać nie byle jak. Sprzedawanie swojej tożsamości i niejako życia online nie każdemu jednak przypadnie do gustu. I choć nie da się oddzielić przekazu społecznego od windowania pozycji witryny w wynikach wyszukiwania to czasami warto potraktować to pierwsze jedynie jako dodatek. Zwłaszcza jeśli sprzedajemy konkretne produkty lub usługi. Dobre miejsce w rankingu Google daje sposobność do:
Zalety pozycjonowania stron WWW
- Zaoszczędzenia czasu – czas to składnik naszego życia, który jest stricte deficytowy. Jak mawiają znawcy tematu „najpierw się rodzimy, a potem umieramy”. Nie każdy z nas chce to życie spędzać w Internecie. Jeśli więc, nie lubisz każdego dnia rozpoczynać od nowego postu to postaw na Internet, ale w jego bardziej odschoolowym wymiarze.
- Uniezależnienia się od poczynań właścicieli portali społecznościowych – nawet najlepszy fanpage, nigdy nie będzie Waszą własnością. Każdy tego typu przyczółek w sieci należy do poszczególnych autorów danej platformy. Nigdy więc nie wiadomo, czy Twoje konto na FB nie zostanie nagle zamknięte, lub z niewiadomych powodów nie zacznie tracić odbiorców. Własna domena to szansa na stabilniejsze wspieranie biznesu marketingowo.
- Relatywnie niższych kosztów promocji – w sytuacji kiedy Wasze miejsce w notowaniach Google jest relatywnie wysokie to koszt zdobycia jednego klienta jest o wiele mniejszy niż w przypadku Social Media. W gąszczu różnych profili jest bowiem coraz trudniej o zwrócenie na siebie uwagi. Płatne reklamy przekładające się na zasięg postów są z każdym rokiem coraz droższe i przynoszą mniejsze rezultaty. Dobrze wypozycjonowana strona WWW przynosi niewspółmiernie wyższe efekty i nie zmusza do ciągłego dopalania umieszczanych na niej newsów.

W chwili obecnej mamy do czynienia niejako z dwoma Internetami. Jeden z nich to kanały Social, a drugi stanowi to co możemy odnaleźć za pomocą paska wyszukiwarki. Nie da się ich rozgraniczyć, ale dla niektórych biznesów warto przesunąć ciężar swoich starań w stronę bardziej tradycyjnych rozwiązań.