Pozycjonowanie stron w 2016 roku przeszło olbrzymią rewolucję. Stało się tak przede wszystkim za sprawą kolejnych updatów algorytmu Google. Najważniejszy miał miejsce we wrześniu bieżącego roku. Nowy silnik wyszukiwania o nazwie Pingwin 4.0 począł żyć w sposób całkowicie naturalny i bardziej rzeczywisty niż dotychczas. Działanie tegoż nielota można było dostrzec większymi niż zwykle wskaźnikami temperatury na http://mozcast.com/ , czy czerwonymi okręgami z http://serp.watch/. Gigant z Mountain View w 2016 roku postawił przede wszystkim na:
Pozycjonowanie stron w 2016 podsumowanie
- Dopasowanie wyglądu strony do urządzeń mobilnych – tak, tak to całkowita prawda ! W 2016 roku strony, które nie były dopasowane do tabletów i smartfonów spadały w mobilnych wynikach wyszukiwania. Platforma WordPress, w której lubuje się nasza firma odpowiedziała na wymagania Google całą masą wtyczek, które pozwoliły na uniknięcie mobilegedonu.
- Wprowadzenie standardu AMP – strony nafaszerowane fajerwerkami graficznymi i podłą nawigacją nie są mile widziane przez roboty wyszukiwarek. Standard AMP bowiem, ma zadanie przynieść ulgę użytkownikom mobilnym. Logiczne umiejscowienie menu, szybkie ładowanie witryny i zestandaryzowany wygląd mają się do tego przyczynić. Takie atuty to kręgosłup Accelerated Mobile Pages.
- Wzrost liczby zapytań z urządzeń przenośnych – całe zamieszane związane z omawianymi standardami ma niebagatelne znaczenie. Otóż 2016 rok przyniósł wyraźną przewagę zapytań kierowanych ze smartfonów i tabletów ! Dlaczego tak się dzieje ? Wystarczy wybrać się na niedzielną przejażdżkę naszymi kolejami. Na próżno szukać kogokolwiek bez smartfonu w dłoniach. Z dnia na dzień staliśmy się cyborgami.
Nie sposób chyba odpowiedzieć na pytanie, które metody pozycjonowania są obecnie bezpieczne i dają najlepsze efekty. Warto wnikliwie czytać wytyczne pojawiające się w poradnikach Google dla webmasterów. Twórca najlepszej wyszukiwarki na świecie stawia na użyteczność oraz trafność odpowiedzi na kierowane zapytania. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się więc przede wszystkim:
- Budowanie rozwiniętej treści w postaci artykułów, nienajeżonych słowami kluczowymi,
- Rozsądne zdobywanie linków ze źródeł o wysokim Trust Rank,
- Promowanie się za pośrednictwem Social Media,
- Publikowanie artykułów na portalach branżowych z odnośnikiem prowadzącym do Państwa witryny.
Naszym klientom życzymy wszystkiego dobrego w 2017 roku i zapraszamy do kooperacji !!!