Pozycjonowanie stron WWW to proces, którego zadaniem jest wywindowanie danej witryny na szczyty wyników wyszukiwania. Działania zmierzające do osiągnięcia tego celu powinny być uskuteczniane już na etapie projektowym. Dobrze przygotowane zasoby sieciowe lepiej reagują na kierujące do nich linki i szybciej plasują się na czołowych miejscach rankingu Google. Należy o tym pamiętać, chcąc osiągnąć oczekiwany sukces. Wyścig po top 10 w klasyfikacji Giganta z Mountain View można przyrównać do wyścigu kolarskiego.
Ciężka praca w peletonie opłaci się bo przynosi efekt w postaci zwiększonej sprzedaży i nowych klientów. Podobnie jak w przypadku kolarstwa konkurencja jest jednak ogromna. Zawsze jednak znajdzie się ktoś, kto będzie mógł podać Państwu przysłowiowy bidon. Nową energię warto wykorzystać do:
Pozycjonowanie stron WWW jest jak wyścig kolarski
- Usystematyzowania struktury linków – hierarchia linków stanowi jedną z kluczowych kwestii w pracach związanych z pozycjonowaniem stron WWW. Przyjęło się zasadę, że podstrony które są najważniejsze powinny być jak najbliżej domeny, z której się wywodzą. Jeśli zatem Państwa serwis zawiera oferty pracy z głównym nakierowaniem na stolicę to adres zakładki docelowej musi zawierać słowa kluczowe w postaci: www.nazwadomeny.xxx/praca-warszawa/. Bardzo ważną kwestią jest również wygląd samych odnośników. Nie mogą one zawierać znaków specjalnych, ani przypadkowych ciągów liter.
- Poprawienia szybkości strony WWW – szybkość poruszania się pod danej witrynie jest istotnym elementem przy ocenie jej zawartości. Nie może być inaczej skoro Google daje Webmasterom możliwość sprawdzenia parametrów działania danego zasobu. Do elementów, które najczęściej wymagają poprawy zalicza się:
- nadanie priorytetów treści
- wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki
- zmniejszenie JavaScript’u
- optymalizację obrazu
W przypadku WordPressa większość działań optymalizacyjnych uda się przeprowadzić przy użyciu odpowiednich wtyczek. Jednym z najbardziej pomocnych pluginów jest Wp Fastest Cache.
- Umiejętnego budowanie treści – content marketing przeżywa w ostatnich latach prawdziwy rozkwit. Wykorzystanie słowa pisanego do bycia odnalezionym stanowi podstawę White Hat Seo. Praktyki te są dobrze oceniane przez Google. Ów trend stale się rozwija, co widać po kolejnych aktualizacjach algorytmów. Jeśli więc sami nie lubicie Państwo pisać, koniecznie skorzystajcie z usług copywritera.
