Wielu posiadaczy stron WWW zastanawia się nad metodami skutecznej promocji online. Dawno bowiem minęły czasy, kiedy mało skomplikowane sposobu przynosiły zamierzony efekt. Jeszcze przed paroma laty do osiągnięcia sukcesu, wystarczyło masowe dodawanie linków. Dziś sytuacja przedstawia się zupełnie inaczej. Sprawa jest o tyle istotna, że wzrosło również znaczenie Internetu.
Na chwilę obecną sieć jest dla nas pierwszym źródłem informacji. Szukając wybranych towarów, usług lub fachowców wybieramy informacje dostępne online. Taki stan rzeczy wiąże się z upowszechnieniem technologii. Smartfony, tablety i zestawy komputerowe z dostępem do sieci na stałe zagościły pod naszymi strzechami. Ich główną zaletą jest dostępność informacji na żądanie. Szukając kwiaciarni, warsztatu samochodowego lub hydraulika przeglądamy kolejne witryny Internetowe, uzależniając swój wybór od informacji, które umieścił ich właściciel. W powyższym świetle bardzo istotna wydaje się kwestia pozycjonowania lokalnego. Największe zyski przynoszą firmom klienci pochodzący z najbliższej okolicy. Wbrew pozorom oczekiwane efekty nie są wcale niemożliwe do osiągnięcia. Stosując przemyślane zabiegi, można wzbić się na szczyty wyników wyszukiwania. Można to osiągnąć poprzez:
Promocja witryny WWW
- Przywiązywanie uwagi do kwestii technicznych – w dobie coraz skuteczniejszego działania algorytmów Google bardzo istotne wydają się zagadnienia związane z działaniem danego zasobu. Każda dobra strona WWW powinna:
- Być responsywna i przechodzić test giganta z Mountain View: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl ,
- Legitymować się optymalną szybkością, którą można sprawdzić pod adresem: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl ,
- Posiadać optymalnie przygotowaną mapę witryny, najlepiej w formacie XML,
- Zawierać w swojej strukturze nagłówki: H1…H4,
- Posiadać wbudowane przyciski umożliwiające automatyczne umieszczenie danego zasobu w mediach społecznościowych.
- Zdobycie odnośników z wartościowych miejsc w Internecie – jak wspomnieliśmy na początku niniejszego artykułu, masowy blast linków nie ma dzisiaj szans na powodzenie. Zamiast hurtowego dodawania adresów URL warto pomyśleć o zdobyciu kilku wartościowych odnośników. Można je uzyskać dodając informację o prowadzonym biznesie do takich miejsc jak:
- Portale społecznościowe: Linkedin, Youtube, Pinterest czy Twitter,
- Portale typu Yellow Pages ,
- Lokalnych stron o wysokim stopniu zaufania,
- Google Moja Firma,
- Stałym monitoringu kondycji witryny – strona WWW to twór, który cały czas „żyje”. Jego kondycja zależy od bardzo wielu czynników. Witryna Internetowa jak każdy „żywy organizm” może złapać wirusa lub ulec uszkodzeniu. Tego typu kwestie można diagnozować przy udziale:
- Narzędzi Google dla Webmasterów,
- Narzędzi Bing dla Webamsterów,
- Systemów zabezpieczających daną witrynę.
