Wielkim błędem byłoby potraktowanie strony WWW jako tworu statycznego. Twoja witryna Internetowa powinna rozwijać się wraz z firmą, którą prowadzisz. Uzupełnianie poszczególnych zakładek o nowe treści, umieszczanie zdjęć i multimediów należy do kanonu dobrych praktyk webmastera.
Chyba najlepszy sposobem na uskutecznianie tychże aktywności jest prowadzenie bloga. Dział z newsami można porównać do strzykawki, którą aplikujesz nowe tchnienie w stałe elementy Twojego serwisu. Google na pewno zauważy Twoje starania, a przy odrobinie szczęścia uzyskasz satysfakcjonujące pozycje. Prowadzenie bloga jest zatem jednym z kluczowych elementów służących poprawie widoczności domeny. Trud aktualizowania witryny Internetowej na pewno się opłaca. Content marketing jest efektywny i zdołaliśmy o tym przekonać na własnej skórze. Aby jak najlepiej wykorzystać jego potencjał wystarczy:
Prowadzenie bloga zapewnia wysokie pozycje Google
- Zastanowić się, co masz do powiedzenia – bywa, że ciężko znaleźć temat, który mógłby zostać poruszony na Twoim firmowym blogu. Zwłaszcza, jeśli nie prowadzisz bardzo wyszukanej działalności. W takiej sytuacji nie stoisz jednak na przegranej pozycji. Zrób listę 10 tematów, na które możesz wtrącić swoje 2 zdania. Niech Twoje myśli zahaczają o tematy okołobiznesowe. Dla przykładu, jeśli prowadzisz zakład ślusarski, możesz napisać o standardach zabezpieczeń antywłamaniowych. Odhaczaj kolejno zrealizowane podpunkty, a kartkę z tematyką rozprawek trzymaj zawsze przy sobie. Nigdy nie wiadomo, kiedy najdzie Cię ochota, aby dopisać do niej coś jeszcze.
- Wybierz odpowiednią platformę do blogowania – i chociaż zabrzmi to niechybnie jak reklama to radzimy, aby swoje starania online oprzeć o platformę WordPress. Sami bowiem, korzystamy z niej już od paru dobrych lat. Przewagą WordPressa są jego korzeni. Można zaryzykować stwierdzenie, że system ten przyczynił się do upowszechnienia mody na blogowanie. To dzięki WordPressowi możemy ujrzeć w kolejnych telewizjach śniadaniowych dzisiejsze ikony świata mody lub trenerów lifestylowych.
- Nie napychaj artykułów słowami kluczowymi – wielokrotnie radziliśmy Tobie, aby pisać dla ludzi, a nie dla kasy. Ta ostatnia przyjdzie bowiem w sposób całkowicie naturalny. Taki stan rzeczy nie oznacza oczywiście, że nie można w treści przemycać słów, po których chcesz być odnajdywany. Trzeba to jednak robić bardzo subtelnie. Słowa wypływające „prosto z serca” mają jeszcze jedną przewagę. Bardzo często mogą być „podawane dalej” poprzez przesyłanie linku do danego źródła lub umieszczanie go w mediach społecznościowych. Naturalnie wypromowana witryna będzie stabilniej zachowywać się w wynikach wyszukiwania i zarabiać dla Ciebie przez lata.
