Mapy od zawsze towarzyszyły człowiekowi. Z dawien dawna ich rolą było udzielanie wskazówek o dostaniu się do miejsca, które było szczególnie istotne. W swojej historie mapy istotnie ewoluowały. Najpierw ryto je w kamieniu, później pieczołowicie rysowano, drukowano a dziś sprowadzane są do postaci elektronicznej.
Wiele żywotów odkrywców zostało poświęconych w celu przedstawienia obecnego wyglądu naszego globu. Zarysy kontynentów, wysp, masywów górskich, jezior i wodospadów tworzą razem zwizualizowaną płaszczyznę naszej egzystencji. Google do tego spektrum dodało również możliwość umieszczania informacji o firmach. I tu rozpoczyna się cała intryga. Dziś coraz częściej odchodzimy bowiem od map w formie papierowej. Użytkownicy szukają potrzebnych im informacji za pośrednictwem komputera, tabletu i smartfonu. Piracie poprzez mapy szukali skarbów, odkrywcy nowych lądów a klienci chcą znaleźć takie firmy jak Twoja. Umieszczenie informacji o lokalizacji Twojego przedsiębiorstwa poprzez usługę Google Moja Firma pozwala na:
Rola map Google w pozycjonowaniu lokalnym
- Poprawienie widoczności witryny WWW w sieci – nawet jeśli Twoja strona firmowa znajduje się na 2 lub 3 stronie wyników wyszukiwania nic straconego. Potencjalni klienci mogą dalej przeglądać Twoje zasoby, ponieważ zaproszą ich do tego mapy Google. Lokalizacje firm z danej branży w Twoim regionie pojawiają się przed organicznymi wynikami wyszukiwania. Dodatkowo wygląd okienka z umieszczonymi lokalizacjami zachęca użytkowników do klikania.
- Zbieranie pozytywnych opinii o firmie – mapy Google pozwalają na umieszczenie opinii Twoich zadowolonych klientów. Po dodaniu oceny pojawia się ona w formie gwiazdek i uśrednionej noty. Potencjalni odbiorcy wybierają zwykle jednostki gospodarcze, które cieszą się zaufaniem. Zachęć odbiorców Twoich towarów i usług do wystawiania not.
- Umieszczanie zdjęć i wirtualnego spaceru po Twojej firmie – Google przywiązuje dużą wagę do użyteczności gromadzonych danych. Wzbogać profil firmy o zdjęcia i wirtualny spacer. Jeśli umieszczone w sieci materiały będą ciekawe, poprawie ulegnie sprzedaż. Logo firmy widoczne na 1 stronie rankingu tworzonego przez Google wpłynie także na budowanie świadomości marki.
- Opisanie podstawowego profilu działalności – mapy Google to swojego rodzaju katalog firm. Dołóż wszelkich starań, aby opis umieszczony w Internecie był ciekawy oraz niezduplikowany. Opatrz umieszczone zdania odpowiednimi słowami kluczowymi i właściwie przyporządkuj do dostępnych kategorii.