Spadki pozycji stron w Google mogą wywołać prawdziwą lawinę niepożądanych zdarzeń. Nagłe pomniejszenie liczby odwiedzających skutkuje najczęściej niższą sprzedażą. Ograniczenie liczby klientów to dla firmy prawdziwy koszmar. Internet bowiem to jedno z podstawowych narzędzi sprzedażowych.
Jak zatem zareagować na wahania miejsc w rankingu najpopularniejszej wyszukiwarki ? Na pewno nie należy załamywać rąk. Umiejętność wychodzenia z opresji to konieczność dzisiejszej rzeczywistości biznesowej. Nieustannie zmieniające się algorytmy mogą stanowić źródło kłopotów. Jeśli zauważycie Państwo dewaluacja swojego potencjału sieciowego, poszukajcie przyczyn takiego stanu rzeczy. Można to zrobić poprzez:
Spadek pozycji w Google
Spis treści: ukryj
- Założenie powiązanego z witryną konta w Google Search Console – narzędzia Google dla Webmasterów są podstawowym narzędziem diagnostycznym dla każdego Webmastera. Jeśli Państwa strona zawiera błędy to bynajmniej w teorii zostaniecie o tym poinformowanie. Do typowych informacji rozsyłanych przez Giganta z Mountain View należą monity o nienaturalnych linkach, wzroście liczbie stron zawierających błąd 404 i lukach w bezpieczeństwie. Warto zatem czytać maile, które otrzymujecie Państwo od Google.
- Sprawdzenie profilu linkowego – szkodliwe linki to jedna z podstawowych przyczyn kłopotów. Powielanie tych samych anchorów, odnośniki z podejrzanych stron WWW oraz duplikowanie treści artykułów promujących Państwa biznes działa destrukcyjnie na potencjał domeny. Istnieje szereg programów, które pomogą w ustaleniu skali niepożądanego zjawiska. My osobiście korzystamy z Clusteric Search Auditor.
- Zmianę strategii prowadzenia e – biznesu – optymalizacja strony WWW polega w dużej mierze na wykorzystanie jej potencjału technicznego oraz merytorycznego. Ten drugi pochodzi głównie z treści zawartych pod danym adresem Internetowym. Jeśli Państwa artykuły, bądź posty mają na celu jedynie wyprzedzenie konkurencji, lepiej to zmienić. Musimy pamiętać, że piszemy przede wszystkim dla ludzi, a dopiero w dalszej mierze dla robotów indeksujących sieć.
- Korzystanie z najnowszych wersji systemów zarządzania treścią – bywa, że przyczyną spadku pozycji w Google są przestarzałe CMSy w oparciu o które działa Państwa strona WWW. W takiej sytuacji warto co jakieś czas odwiedzać swój panel admina i dokonywać aktualizacji.
