Statystyka to dziedzina wiedzy, która pozwala nam na lepsze zrozumienie otaczającego nas świata. Dzięki liczbom, wskaźnikom i wykresom możemy funkcjonować z większą skutecznością. Fakt ten dostrzegają nie tylko przedstawiciele sektora bankowego i naukowcy. Podejście analityczne przydaje się również właścicielom stron WWW.
Oprogramowanie udostępniane przez Google gromadzi informacje, które mogą być istotne z punktu widzenia poprawy widoczności domeny. Najważniejszą kwestią jest jednak ich późniejsza interpretacja. Wśród ogromu danych, na które warto zwrócić uwagę najważniejszymi są:
Statystyki odwiedzin strony WWW
Spis treści:
ukryj
- Liczba odwiedzin – ilość osób, które zaglądają na Państwa witrynę Internetową jest podstawowym wyznacznikiem jej popularność. To, ile ludzie zdecyduję się na obejrzenie danych zasobów, wpływa bezpośrednio na sprzedaż. Każdy właściciel strony WWW chce oczywiście, aby jego zasoby przeglądane były jak najczęściej. Nie zawsze jednak jest to takie proste. Statystyki wizyt pozwalają nam na dowiedzenie się jakie podstrony są najpopularniejsze i w jakich okresach liczba odwiedzin wykazuje tendencje wzrostowe. Uzyskanie takowej wiedzy pozwoli Państwu na dokładniejsze zaplanowanie strategii marketingowej.
- Ilość zapytań na daną frazę – analiza słów kluczowych stanowi główne źródło wiedzy w temacie zainteresowania klientów wybranymi elementami Państwa oferty. Jeśli Państwa firma dla przykładu sprzedaje buty to zwiększony wolumen odwiedzin na daną frazę kluczową świadczy o mogących się rodzić trendach. „Żółte sandały z czerwoną wstążką” mogą okazać się letnim hitem sprzedażowym. Analityk, które posiądzie wiedzę na tematy związane z preferencjami klientów może uwydatnić wybrane elementy danej strony WWW. Tendencje związane z gustami odbiorców są również ważna informacją w kontekście przeprowadzania inwestycji. Moda w dużej części decyduje bowiem o trafności Państwa decyzji.
- Popularność wybranych podstron – typowa strona WWW składa się z takich zakładek jak: strona główna, o nas, oferta oraz kontakt. Z reguły dział oferta posiada kilka podstron, które dokładniej prezentują wybrane aspekty Państwa działalności. Analiza statystyk może prowadzić do bardzo ciekawych wniosków. Uchwycenie schematu zachowania potencjalnego odbiorcy podnosi poziom prac z zakresu udoskonalenia strony WWW. Te zaś decydują o sukcesie w Internecie.