Wiele osób, z którymi spotykamy się każdego dnia narzeka na brak powodzenia w interesach. Powodów takiego stanu rzeczy można upatrywać w bardzo wielu przyczynach. Jedną z nich jest niewątpliwie konkurencja. Wiele firm znajduje się w sytuacji stałej rywalizacji z innymi podmiotami.
Ciągłe obniżanie cen jak wiadomo nie prowadzi do niczego dobrego. Tego typu polityka może sprawić, że wkrótce Państwa biznes przestanie być opłacalny. Warto zatem znaleźć inne sposoby na pokonanie konkurencji. Trzeba tak prowadzić swój biznes, aby ludzie zaczęli postrzegać go jako coś wyjątkowego. Niezależenie od branży wiele można nauczyć się choćby od znanych restauratorów. Przy wyborze lokalu gastronomicznego rzadko bowiem kierujemy się jedynie kosztami posiłku. Chętniej każdy z nas zje prawdziwy barszczyk od tego z paczki. A i ten ostatni może sprawiać wrażenie smaczniejszego, jeśli zostanie przyodziany w odpowiednią historię. Storytelling w działalności gospodarczej może być orężem, które wygra każdą bitwę. Warto go uskuteczniać poprzez:
„Storytelling” w biznesie
- Zamówienie responsywnej strony WWW – gdyby przeprowadzić badania to okazałoby się z nich, że większość decyzji zakupowych podejmujemy w chwilach, kiedy przebywamy w pociągu, autobusie, jako pasażer samochodu czy w … ubikacji. To właśnie w tego typu miejscach najczęściej „scrollujemy” oferty poszczególnych firm. Jeśli Państwa witryna Internetowa powstała 3 czy więcej lat temu to warto przetestować ją pod kątem spełniania wymagań nowoczesnych przeglądarek. Robiąc to, a w razie potrzeby podejmując „ruchy naprawcze” można zapewnić sobie stały dostęp odbiorców.
- Tworzenie skutecznych treści – z uwagi profesję, którą się zajmujemy bardzo często przeglądamy rozliczne strony WWW. Czasami je tylko testujemy, a kiedy indziej szukamy inspiracji do stworzenia czegoś wyjątkowego. Największą wadą tego co zazwyczaj widzimy jest absolutny brak treści. Większość zasobów posiada po 10 nieudolnie skleconych zdań. Taki stan rzeczy jest na pewno do poprawy. Każdy kto chce rozwinąć swoją firmą powinien o tym napisać, aby dać szansę swoim klientom na podchwycenie jego pomysłu. I choć brzmi to przewrotnie, w większości przypadków się udaje.