Strategia pozycjonowania long tails

2018-01-24 Łukasz Kamiński Projektowanie stron Internetowych Polska

Ogon to bardzo ważny element w ciele każdego kręgowca. Jego funkcje bywają bardzo różne. Owa część ciała służy niekiedy do obrony, a częściej do utrzymania odpowiedniej równowagi. U niektórych zwierząt jego wygląd może być spektakularny, a u innych taki jaki znamy z wyobrażeń. Również strony WWW posiadają swoje „ogony”. W żargonie Internetowym „long tails” oznacza strategię pozycjonowania bazującą na frazach niszowych.

Odpowiednia optymalizacja serwisu pod wyrażenia wielowyrazowe nie tylko zwiększa ruch, ale również sprzedaż. W praktyce „długie ogony” są logicznym połączeniem wyrazów, które ukierunkowuje potencjalnych odbiorców na szczegóły Państwa oferty. Jako przykład może posłużyć nam branża hotelarska. Jadąc na urlop zwykliśmy wpisywać w pasek wyszukiwarki np.: „noclegi Zakopane”. W rezultacie otrzymamy prawie 1 990 000 wyników. Jeśli jednak spionujemy nasze poszukiwania do: „noclegi zakopane dla rodzin z dziećmi” rezultatów będzie tylko: 225 000. Nie trzeba nikogo przekonywać, że znacznie prościej osiągnąć zamierzony cel w przypadku nr 2. Największym szczęściem każdego pozycjonera jest znalezienie fraz o małej konkurenci i z dużą ilością zapytań. Szczęściu trzeba jednak pomóc poprzez odpowiednią optymalizację posiadanych zasobów. Pozycjonowanie za pośrednictwem „długich ogonów” przyniesie efekt o ile:

Pozycjonowanie „long tails” receptą na pozyskanie ruchu organicznego

What do you read, my lord?
Words, words, words (Hamlet)

 

Strategia pozycjonowania long tails
Strategia pozycjonowania long tails