Każdy właściciel nowo powstałej strony WWW, wiąże z nią określone nadzieje. Oprócz swoistego wypełnienia obowiązków wynikających z charakteru dzisiejszych czasów, warto wykorzystać jej potencjał. Witryna Internetowa to nie tylko konieczność, ale i szansa na rozwinięcie swojej firmy. Informacje prezentowane w Internecie powinny pełnić szereg ról. O ich wartości decydują nie tylko kwestie wizualne, ale i warstwa słowna. Ta ostatnia wydaje się wręcz najważniejsza.
Na chwilę obecną treści zgromadzone w obrębie danej witryny stanowią o jej potencjale. Zasoby, które są ich pozbawione, plasują się gorzej od konkurencji. Content marketing jest zatem konieczny do wypełnienia wymagań, które stawia przed właścicielami stron wyszukiwarka Google. Artykuły oraz posty mogą sprawić, że:
Treść strony WWW
- Wzrośnie ruch na Państwa stronie WWW – w ujęciu lokalnym liczbę odwiedzin danej witryny mierzy się bardziej w dziesiątkach, niźli tysiącach. Przeciętna domena odwiedzana jest nie więcej niż kilkanaście razy dziennie. Każde „wejście” jest zatem na przysłowiową „wagę złota”. Rozłożenie swojej oferty na czynniki pierwsze sprzyja generowaniu ruchu. Jeśli każdy z jej elementów będzie dokładnie opisany, może się okazać że spadną nakłady związane z pozycjonowaniem. Każde kolejno dodane zdanie przyczynia się do zwiększenia szansy na bycie odnalezionym.
- Będziecie bardziej wiarygodni – smutna prawda o nas samych jest taka, że bardziej oglądamy niż czytamy. Widać to zwłaszcza podczas codziennych relacji biznesowych. Zabiegany menadżer w poszukiwaniu dostawcy swoich dóbr lub usług, rzadko kiedy wczytuje się w znalezioną treść. Na ogół do jego percepcji trafiają widoczne nagłówki i wpleciona w artykuł fotografia. Taki stan rzeczy nie zwalnia nas jednak od nic nierobienia. Strona WWW, której właściciel zadbał o warstwę słowną może zyskać statut eksperckiej. Już na pierwszy rzut oka wysyła ona sygnał, że jej właściciel „zna się na rzeczy”. Bycie fachowcem w danej dziedzinie uwiarygadnia nas w oczach odbiorców.
- Zwiększy się bezpieczeństwo zabiegów marketingowych – strona Internetowa, która nie posiada treści, a jest agresywnie linkowana może zasłużyć sobie na karę ze strony Google. Artykuły i posty są zatem pewnym parasolem bezpieczeństwa. Witryna WWW, która posiada treść może pozwolić sobie na więcej. Rzadziej od innych zasobów wpada ona w tzw. filtr, który obniża skuteczność jej oddziaływania.