Tworzenie treści na strony WWW to zajęcie, które tylko z pozoru nie niesie za sobą żadnej wartości dodanej. Wiele osób uważa bowiem, że ograniczenie się do zakładki „oferta” i „kontakt” zapewni im sukces w Internecie. Takie podejście jest jednak błędne. Witryna Internetowa to twór, który cały czas podlega ocenie. Dokonują jej nie tylko realne osoby, ale również algorytmy. To właśnie od nich zależy Państwa miejsce w tworzonym przez Google rankingu.
Im artykuły, posty czy newsy są ciekawsze i lepiej zbudowane, tym większa szansa na końcowy sukces. Tworzenie treści na strony WWW to zatem proces, który powinien być częścią daleko planowej strategii. W ujęciu technicznym każdy z nowych tekstów powinien zawierać:
Tworzenie treści na strony WWW. Co powinien zawierać dobry artykuł SEO ?
- Minimum 300 słów – pisanie na tzw. „akord” nie należy do najprzyjemniejszych czynności w życiu. Trzeba jednak wiedzieć, że 2 lub 3 zdania nie sprawią, że świat będzie się nam kłaniał do stóp. Dobry artykuł na witrynę Internetową powinien liczyć minimum 300 słów, odpowiednio nasyconych słowem kluczowym lub jego synonimami.
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne – odnośniki wychodzące z Państwa treści dają wskazówkę algorytmom, że dany post niesie za sobą jakąkolwiek wartość. Aby lepiej to zrozumieć trzeba uzmysłowić sobie strukturę pajęczej sieci. To co napiszemy, wkrótce stanie się jej ogniwem i powinno wpleść się w istniejącą strukturę.
- Obrazki z atrybutem ALT – dobry artykuł na stronę WWW musi być ciekawy pod kątem wizualnym. Fakt włączenia w niego obrazków znajdzie odbicie nie tylko w zainteresowaniu klientów, ale również w ocenie danego zasobu przez sztuczną inteligencję. Musimy pamiętać o tym, aby zdjęcia czy schematy miały możliwość do bycia właściwie zdiagnozowanym przez doktora Google.
- Nagłówki wyższego rzędu – tworzenie treści na strony WWW musi odpowiednio eksponować nasze zamierzenia. Jeśli chcemy zaakcentować ważne elementy naszego biznesu to trzeba to zrobić za pośrednictwem nagłówków H1, H2 i H3. Są one wskazówką dla algorytmów, które odczytują je jako pierwsze z danego źródła.
- Opis meta description – to co widzimy szukając informacji w wyszukiwarce Google to lista URL’i wraz z ich lakonicznym opisem. Tworząc treści, trzeba pamiętać o tym elemencie. Opis „meta” powinien zawierać słowa kluczowe i mieć odpowiednią długość. To właśnie on wraz z tytułem danego arta ma niebagatelny wpływ na wysokie zaindeksowanie tego co udało nam się stworzyć.
Jak widać pisanie tekstów na strony WWW to zajęcie, które jest dość skomplikowane. Osoby, które nie mają na nie czasu polecamy usługi naszych copywriterów.