Kolejny update algorytmów Google za nami. Tym razem gigant z Mountain View dobrał się do stron, które posiadają niskiej jakości treści. Przez osoby działające w branży SEO aktualizacja ta nazwana została Fred ( 08.03.2017 r.). Z pobieżnych analiz wynika, że zmianami zostały dotknięte witryny „najeżone” słowami kluczowymi (profit keywords), nastawione tylko i wyłącznie na generowanie sztucznego ruchu. Nowe dziecko Google ma ponoć rankingować strony względem tego co nowego wnoszą do danej branży. Warto zatem pisząc artykuły, czy też posty zadbać o konkrety. Dobrą praktyką jest zatem umieszczanie danych liczbowych, infografik czy też czytelnych diagramów. Wszystkie tez zabiegi mają dać potencjalnym odbiorcom odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Update algorytmów Google ma zatem w swojej idei uskutecznić zdobycie informacji za pośrednictwem World Wide Web. Ale, czy aby na pewno powyższe zmiany wpływają korzystnie na dobro Internautów ? Spójrzmy na temat obiektywnie. Google Algorithm Update to przede wszystkim:
Update algorytmu Google
- Zmiany wymierzone w ogromną ilość witryn WWW – zmiany algorytmów Google dotyczą prawie miliarda stron Internetowych. Tyle bowiem witryn widnieje w światowym indeksie sieciowym. Siłą rzeczy część webmasterów może być zatem skrzywdzona. Wyjątek przecież w znacznym stopniu potwierdza regułę. Ponadto w opozycji do Google stoi cała społeczność spod znaku Black Hat Seo. Osoby te stale rozwijają swoje techniki, mające na celu sztuczne podniesienie pozycji witryny. Obserwujemy więc wyścig pomiędzy działaniami specjalistów z Ameryki Północnej a pozycjonerami.
- Zmiany wpływające na aktywność w programie reklamowym Google Adwords – nie odkryjemy Ziemi Obiecanej, jeśli stwierdzimy że firma Alphabet Inc. to twórca największego programu reklamowego w sieci. Promocja kontekstowa polega na dopasowywaniu reklam do potrzeb odbiorcy. Kolejne zawirowania w rankingach sprawiają, że coraz więcej pieniędzy wpływa do kasy twórców kolejnych updatów. Niektórzy mają więc podejrzenia, co do wymiaru etycznego kolejnych zmian. Trudno się temu dziwić, patrząc na stale powiększaną liczbę linków sponsorowanych. Dziś to już nie jeden wynik na dziesięć, ale osiem.
Zapraszamy Państwa do dyskusji w temacie updatów algorytmu Google.