Zmiany algorytmów Google interesują nieomal każdego Webmastera. To dzięki nim jedne strony zyskują na zajmowanych pozycjach, a drugie spadają na szary koniec rankingu wyszukiwania. Każdy kolejny rok przynosi coraz to nowe modyfikacje algorytmu odpowiadającego za miejsce witryny w rankingu Giganta z Mountain View. Dla niektórych biznesów fakt ten odgrywa kluczowe znaczenie.
Każdego dnia w pasek wyszukiwarki wpisywanych jest ponad 3 miliardy haseł. To blisko 98,12% wszystkich zapytań generowanych przez mieszkańców naszej planety. Uplasowanie się strony w ścisłej czołówce na wybrane frazy branżowe powoduje wzrost sprzedaży i buduje świadomość marki. Nie inaczej sprawa wyglądać będzie w nadchodzącym roku. Co zatem przyniosą zmiany algorytmów Google w nadchodzącym roku ? Naszym zdaniem wraz z początkiem 2018 r. możemy spodziewać się:
Zmiany algorytmów Google w 2018 r.
- Wzrostu znaczenia treści i zwiększenia roli content marketingu – zmiany algorytmów Google w 2018 r. nie odstąpią od wcześniej obranego kierunku. Treść nadal będzie jednym z kluczowych czynników, decydujących o powodzeniu w wyścigu o jak najlepsze lokaty. Należy jednak pamiętać, aby artykuły które znajdą się na łamach Państwa stron WWW były jak najbardziej naturalne. Próba budowania treści w oparciu o krótkie notki, będące zlepkiem słów kluczowych może zakończyć się fiaskiem.
- Wzrostu znaczenia danych strukturalnych – mówiąc najprościej dane strukturalne stanowią podsumowanie contentu zgromadzonego na Państwa portalu. Właściwe użycie znaczników zapewnia uwidocznienie najważniejszych treści w wynikach wyszukiwania. Ekspozycja ceny produktu, czy też podstawowych informacji na temat firmy może zapewnić Państwu lepszą „klikalność”.
- Większego nacisku na ocenę użyteczność witryny i jej optymalizacji – w zamierzchłych czasach do osiągnięcia sukcesu w klasyfikacji Google wystarczyło zdobycie odpowiedniej ilości linków. Sprawy jednak skomplikowały się na przestrzeni lat. Roboty indeksujące sieć biorą pod uwagę ponad 200 czynników rankingowych. Wśród nich ważna rolę odgrywa użyteczność. Warto zatem położyć nacisk na właściwe rozplanowanie struktury serwisu i jego wyglądu na ekranach urządzeń mobilnych.
- Większego oddziaływania lokalnych wyników wyszukiwania – 80 % zysków każdego przedsiębiorstwa pochodzi z jego najbliższego sąsiedztwa. Inżynierzy Google zapewne znają to prawidłowo i dużą uwagę poświęcają lokalnym wynikom wyszukiwania. Możemy więc spodziewać się, że będą one jeszcze dokładniejsze. Warto więc włożyć nieco więcej wysiłku w prawidłowe przygotowanie wizytówki w „Google Moja Firma”.
Aktualizacja algorytmu Google 2018 r.
Zmiany algorytmów Google 2018 są tak naprawdę trudne do przewidzenia. Nie spodziewajmy się jednak totalnego przewrotu. Bardziej powinniśmy nastawić się na ewolucję.