Źródła najlepszych linków to podstawa skutecznego pozycjonowania. Stale ulepszane algorytmy Google z łatwością weryfikują linki o znikomej renomie. Pozycjonerzy z całego świata „głowią się i troją”, aby ulepszać metody związane ze skutecznym podnoszeniem pozycji witryn. Na chwilę obecną jest to jednak niezwykle trudne. Na znaczeniu straciło bowiem masowe dodawanie odnośników ze śmieciowych katalogów, czy publikowanie „śmieciowych komentarzy”. Gigant z Mountain View stawia zatem na jakość, w myśl zasady „less is better”. Warto zatem uważnie przejrzeć wytyczne Google dla webmastera. Tworzenie profilu linkowego winno być naturalne. Szukając inspiracji warto prześledzić naturalne zachowania użytkowników. Zgodnie z naszymi obserwacjami do skutecznych metod pozyskiwania wartościowych odnośników należy:
Źródła najlepszych linków
- Tworzenie profilów w mediach społecznościowych – źródła najlepszych linków znajdują się w sferze Social Media. Aktywna wizytówka i stale aktualizowane treści mogą być skuteczną formą reklamy. Oprócz umieszczenia samego hiperłącza, Facebook czy Twitter oferują również możliwość stałego kontaktu z potencjalnym klientem. Zamieszczanie interesujących treści skutkuje zwiększeniem ruchu na docelowej witrynie WWW.
- Umieszczanie ogłoszeń na sprawdzonych portalach ogłoszeniowych – źródła najlepszych linków oferują sprawdzone portale ogłoszeniowe. Olx.pl, Gumtree i inni wiodący gracze proponują umieszczenie adresu Państwa strony Internetowej w zamieszczanej treści. Takie zabiegi mogą zwiększyć zaufanie do danego zasobu sieciowego. Działania polegające na publikacji ogłoszeń nie są uznawane za spamowanie. Gdzie indziej bowiem poinformować klientów o nowej ofercie czy usłudze ?
- Umieszczenie filmu na Youtube.com – źródła najlepszych linków tkwią w materiałach multimedialnych. Stworzenie wartościowego wideo i umieszczenie go w Internecie wzmocni Państwa pozycję w Google. Youtube oferuje możliwość dodania bogatego opisu prezentowanego zasobu. Warto zatem pokusić się o opisanie danego przedsięwzięcia i umieszczenie adresu konkretnej witryny w treści.
- Przygotowanie aplikacji na Androida i inne platformy mobilne – warto pomyśleć o przygotowaniu aplikacji z mobilną wersją Państwa serwisu. Umieszczenie „apki” w Google Play, na własnym koncie deweloperskim umożliwi zwiększenie popularności Państwa marki. Promowana przez nas platforma WordPress umożliwia tego typu działania, osobom nie posiadającym wiedzy programistycznej.
