Budowanie właściwego profilu linkowego pozycjonowanej strony WWW to jedna z najbardziej istotnych rzeczy przy kreowaniu strategii marketingowych. Dzisiejsze czasy wymuszają niejako dość sporą dywersyfikację pochodzenia odnośników do danej witryny Internetowej. Zmieniające się algorytmy Google są coraz bardziej wymagające. Dawniej wystarczyło dodać tysiące linków z tego samego rodzaju katalogów. Można było ten proces nawet zautomatyzować, powierzając tego rodzaju zadania specjalnie napisanym skryptom. W 2016 roku sytuacja jest jednak diametralnie inna. Źródeł pozyskiwania linków szukać należy w sposób jak najbardziej zbliżony do naturalnego. Istnieje wiele różnych szkół uczących jak to zrobić najlepiej. Naszym zdaniem nie ma jednak jednoznacznej recepty na osiąganie upragnionych „topów”. Przede wszystkim dlatego, że byłoby to za proste. Bo gdyby każdy był pierwszy, to komu przypadłoby ostatnie miejsce ? Budowanie właściwego profilu linków można podzielić na kilka etapów. Według naszej opinii doskonale sprawdzają się następujące rozwiązania:
Budowanie właściwego profilu linkowego – poradnik SEO
- Pozyskanie linków z katalogów o ugruntowanej historii – budowanie właściwego profilu linków można rozpocząć od pozyskania odnośników z takich katalogów jak: http://katalog.wp.pl, http://katalog.interia.pl czy też http://katalog.onet.pl.Wymienione wyżej strony przyjmują wpisy odpłatnie. Zabieg ten jednak zwróci się z nawiązką. Państwa strona szybciej uzyska możliwość indeksacji.
- Pozyskanie linków z domen *.gov oraz *.edu – budowanie właściwego profilu linkowego przełoży się na Państwa miejsce w rankingach wyszukiwania. Odnośniki pochodzące z domen rządowych lub edukacyjnych dają szansę na lepsze pozycje w wynikach na dane frazy. Tego rodzaju linki można zdobyć choćby poprzez udzielanie się na forach lub zakładanie profili z sygnaturkami w stopkach.
- Tworzenie blogów zapleczowych – budowanie właściwego profilu linkowego można podeprzeć utworzeniem blogów o tematyce zbliżonej do pozycjonowanej strony. Należy pamiętać, aby teksty umieszczone na stronach pomocowych były unikalne i aby tysiące linków z jednej domeny nie prowadziło do drugiej. Dość ważnym elementem jest również zróżnicowanie anchorów. Trzeba właściwie dobierać słowa kluczowe, a pomocnym narzędziem do tego rodzaju czynności może być np. http://keywordtool.io.