Na naszym blogu wielokrotnie poruszaliśmy temat wykorzystania potencjału tkwiącego w stronach WWW. Dziś spojrzymy na sprawę w nieco innym sposób. Bywa bowiem, że łatwy sposób można zmarnować siłę tkwiącą w Państwa zasobach online. Nieumiejętne, bądź zbyt pochopne zabiegi zmierzające do osiągnięcia jak najwyższych pozycji mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Jak uniknąć tego typu sytuacji ?
Algorytmy Google z każdym rokiem są coraz bardziej wymagające. Dla Webmasterów fakt ten oznacza potrzebę ciągłego podnoszenia umiejętności. Pójście na łatwiznę bywa wręcz zabójcze. Za takie uznaje się dziś:
Niski potencjał strony WWW
Spis treści:
ukryj
- Masowe umieszczanie odnośników do Państwa strony WWW – w miksturze pozwalającej na uzyskanie top 10 w rankingu giganta z Mountain View dominują dwa składniki: treść oraz zdobyte linki. Powinno się jednak zadbać o właściwe źródło pochodzenia tych drugich. Odnośniki ze „śmieciowych” katalogów, precli czy też mało wartościowych blogów nie przysporzą Państwu splendoru. Linkowana witryna może narazić się na filtr ręczny lub algorytmiczny. Postępujmy w myśl starej zasady: „jeden dobry link jest więcej wart, niż 1000 podejrzanych”.
- Upychanie witryny słowami kluczowymi – słowa kluczowe to wyrażenia, którymi kierują się Internauci przy wyszukiwaniu potrzebnych im dóbr lub usług. Ich przesadne użycie w postach lub artykułach skutkować będzie zepchnięciem strony na dalsze pozycje w klasyfikacji Google. Pamiętajmy również o tym, że tworzymy treści dla ludzi, a nie robotów. Przeciętny Kowalski woli przyswoić zawartość, która nie będzie zlepkiem zwrotów w stylu: „odzież zimowa Kraków”.
- Nieprzeprowadzenie podstawowych zabiegów optymalizacyjnych – wielu klientów pyta nas, dlaczego pomimo posiadania dobrego contentu i zrównoważonego linkowania ich strona nie zdobywa szczytów Google. Jedną z możliwych odpowiedzi jest brak koniecznej optymalizacji. Nieumieszczanie należycie podpisanych nagłówków, bark opisów meta lub błędy przy umieszczaniu zdjęć negatywnie wpływają na kondycję witryny. Jeśli nie macie Państwo pomysłu jak przeprowadzić optymalizację, zapytajcie naszych ekspertów. Od lat służymy przedsiębiorcom wiedzą i doświadczeniem.
- Nieumieszczenie dynamicznej mapy strony WWW – każda witryna Internetowa powinna zawierać w swojej strukturze mapę. Jej brak determinuje wolniejsze pojawienie się strony w indeksie Google. Dotyczy to zwłaszcza nowych projektów.