Wpływ wysokich pozycji w Google na rozwój poszczególnych biznesów jest wprost niebagatelny. Wiele gałęzi gospodarki jest wprost zdominowanych przez Internet. To tam właśnie konsumenci poszukują informacji na temat oferty poszczególnych podmiotów. Globalna sieć stron WWW stanowi spektrum przed którym nie ma ucieczki. Zaniedbując ów przyczółek można skazać się na pewną zagładę.
Sama strona WWW nie wystarczy jednak, aby odnieść zamierzony sukces. Bez wątpienia liczy się coś więcej. Tym czymś jest bez wątpienia widoczność danej domeny. Czołowe miejsce w rankingu Giganta z Mountain View gwarantuje znaczną liczbę odwiedzin. Im większa liczba wizyt, tym większa szansa na zdobycie nowego klienta. Istnieje szereg czynników, o których warto pamiętać ubiegając się o upragnione „topy”. Do znaczących kwestii należy z całą pewnością:
Jak uzyskać wysokie pozycje w Google ?
- Wdrożenie protokołu HTTPS – bezpieczeństwo to jedna z kluczowych kwestii w Internecie. Google traktuje ochronę odwiedzających jako jeden ze swoich priorytetów. Nie można zatem narażać potencjalnych użytkowników na utratę danych czy wirusy. Pomóc w tym może zmiana adresu strony WWW z HTTP na HTTPS. Zabieg nie jest kosztowny, a dodatkowym efektem będzie poprawa plasowania się strony w zasobach Google.
- Dbanie o częste aktualizacje treści – boty przemierzające sieć uwielbiają napotykać na nowe artykuły lub newsy. Powinno się zatem pisać tak często jak to tylko możliwe. Warto nasycić treść odpowiednimi słowami kluczowymi, a w przypadku WordPressa użyć specjalnych wtyczek pozycjonujących. My osobiście polecamy: Yoast SEO (https://pl.wordpress.org/plugins/wordpress-seo/).
- Optymalizacja witryny pod kątem SEO – prosty system linków, odpowiednie otagowanie i opisanie poszczególnych podstron serwisu gwarantuje ich właściwe odczytanie przez Google. Bez należytego wykorzystania potencjału strony nie uzyskacie Państwo dobrej lokaty. Równie istotne jest stałe monitorowanie tak zwanych zdarzeń krytycznych. W tym zajęciu webmasterom asystować mogą Narzędzia Google.
- Przygotowanie mapy witryny i odpowiednie opis grafik – algorytmy Google są nie tylko dynamiczne, ale również wieloaspektowe. Przy budowaniu serwisu Internetowego należy pamiętać o przygotowanie mapy strony w formacie XML (mapa dynamiczna) i opisaniu wszelkich fotografii.