Strona WWW to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych każdej nowoczesnej firmy. Nie dziwi zatem fakt, że prawie wszystkie przedsiębiorstwa dążą do jej założenia. W konsekwencji powyższego coraz trudniej wyróżnić się w przysłowiowym tłumie. Na dzień 12.12.2017 r. liczba zarejestrowanych domen z końcówką PL wynosi 1 959 423.
Jako naród liczymy 37 950 000 mieszkańców. Patrząc na powyższy fakt literalnie można odnieść wrażenie, że co 20 Polak posiada swoją witrynę Internetową. Jeśliby wyłączyć z tego zbioru dzieci i osoby starsze statystyki będą jeszcze bardzie porażające. Gąszcz stron WWW sprawia, że nad rozwojem swojego potencjału sieciowego należy nieustannie pracować. Tylko działania prowadzone w sposób ciągły mogą przynieść zamierzony efekt. Optymalne wykorzystanie możliwości, które daje Internet nie obędzie się bez:
Poprawa widoczności domeny
- Zaprojektowanie w pełni responsywnej strony WWW opartej o system zarządzania treścią – jeśli myślimy poważnie o potraktowaniu Internetu jako areny do reklamowania swojej firmy, to nie możemy zapomnieć o solidnym zapleczu technicznym. Era statycznych witryn Internetowych minęła bezpowrotnie, wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmu Google. Bez solidnego CMS nie sposób reagować na ciągłe zmiany, będące następstwem przeprowadzanych updatów. Ponadto dobrze przygotowany projekt powinien wpasowywać się w ekrany urządzeń mobilnych.
- Częstego przeprowadzania modyfikacji – nigdy nie jest tak, że mamy coś na zawsze. Nasze życie ulega ciągłym przemianom i podobnie sprawa wygląda ze stronami WWW. Modernizacja witryn Internetowych powinna być postrzegana dwuetapowo. Pierwszy z etapów dotyczy sfery funkcjonowania danego serwisu i kwestii związanych z bezpieczeństwem. Drugi natomiast jest ściśle skorelowany z umieszczaniem nowych treści. Wzbogacanie serwisu o nowe materiały multimedialne i artykuły nie tylko pozytywnie wpływa na Państwa odbiorców, ale również skutkuje wzrostem widoczności domeny.
- Przestrzegania wytycznych Google dla Webmasterów – większość sfer działalności człowieka opiera się o różnorodne kodeksy postępowania. W przypadku stron WWW takim dokumentem są Wskazówki Google dla Webmasterów. Lektura zasad tworzenia witryn Internetowych to absolutna konieczność dla każdego, kto poważnie myśli o marketingu Internetowym.