Dwa tygodnie temu rozpoczął się Nowy Rok. Niewątpliwie przyniesie on nam zmiany, które będą dotyczyć również świata SEO. Trendy oceniania danego zasobu ulegną przeobrażeniom i trzeba się będzie do nich dopasować. Wpływ na taki stan rzeczy będą miały zmieniające się algorytmy, które przy swojej ocenie wezmą pod uwagę zupełnie inne składniki.
Warto o tym pamiętać, chcąc dalej rozwijać wizerunek firmy w Internecie. Według serwisu Search Engine Land do kluczowych kwestii, które zdominują wyniki wyszukiwania należeć będzie:
Trendy SEO 2019
Spis treści:
ukryj
- Mobile – first indexing – w marcu 2018 roku nastała rewolucja, której celem jest przyznanie priorytetu mobilnym wynikom wyszukiwania. Taki stan rzeczy jest pokłosiem wszechobecności smartfonów oraz tabletów. To właśnie dzięki tym urządzeniom najczęściej łączymy się z siecią i uzyskujemy potrzebne nam informacje, Nic więc dziwnego w fakcie, że gigant z Mountain View przechylił szalę ważności z wersji desktopowej witryny na jej odpowiednik, dostosowany do urządzeń przenośnych. Z punktu widzenia Webamstera tego typu sytuacja oznacza konieczność poczynienia zmian w strukturze serwisu i uczynienia go bardziej „mobile friendly”.
- Page Speed – w lipcu 2018 roku opisywany w poprzednim paragrafie czynnik „mobile – first indexing” został przez Google wyposażony w towarzysza, który określa szybkość ładowania witryny. Page Speed stało się czynnikiem rankingowym. Od szybkości działania witryny Internetowej zależy jej pozycja w klasyfikacji konkurujących ze sobą stron WWW. Fakt ten należy wziąć pod uwagę tworząc nowe projekty i starając się dopasować istniejące do obecnych standardów. Testem, który może sprawdzić Państwa obecny poziom optymalizacji jest Page Speed Insights. Witryny, które osiągną w nim nienajlepsze rezultaty powinny jak najszybciej przejść przez szereg modyfikacji.
- Marka jako sygnał rankingowy – Gary Illyes, analityk trendów Google Webmaster, stwierdził w Pubcon, że Google wykorzystuje wzmianki o markach internetowych przy ustalaniu swojej klasyfikacji. Są dwa sposoby wykorzystania marki jako sygnału rankingowego. Po pierwsze, dzięki stałym wzmiankom o jej istnieniu, wyszukiwarka dowiaduje się, że Twoja marka jest podmiotem. Tym samym poprzez dalszą analizę wszystkich źródeł które ją wymieniają, Google uzyskuje lepszy obraz Państwa autorytetu w danej dziedzinie. Po drugie, nastroje i kontekst każdego elementu mają również znaczenie. Algorytmy analizują takie składniki jak: reputacja czy zaufanie. Dzięki kontekstowi Google uczy się odróżniać wartościowe zasoby od tych gorszych.