Nasz biznes , podobnie jak my dojrzewa razem ze wiekiem. Nie dziwi zatem fakt, że poszukujemy coraz to nowych kanałów dystrybucji. Jak pozyskać te najefektywniejsze ? Aby odpowiedzieć na tego rodzaju pytanie, warto nasze dywagacje umiejscowić w pewnym kontekście.
Osadzenie biznesu w realiach współczesności musi korelować z duchem czasu. Trzeba zdać sobie sprawę, że żyjemy w świecie zdominowanym przez Internet. Większość osób posiada smartfony, tablety i inne urządzenia, które sprawiają że bytność online ściśle towarzyszy bytowi fizycznemu. W związku z powyższym o decyzjach konsumentów również decydują zapytania kierowane do wyszukiwarki. Co zatem tracimy jako biznesmeni nie posiadając własnej strony Internetowej ?
Własna strona Internetowa – Twoja witryna WWW
- Możliwość odszukania firmy w Internecie – jak wspomnieliśmy we wstępie, Internet to główne źródło informacji. Online szuka się wycieczek, mechaników samochodowych, a nawet kandydatów na partnera. Jeśli nie macie Państwo własnej strony Internetowej to według szacunków o 70 % trudniej jest pozyskać nowego kontrahenta. Wszelkie starania analogowe przegrywają z możliwością przedstawienia oferty w sieci.
- Brak sposobności do podniesienia prestiżu firmy – dla klientów strona WWW stała się czymś oczywistym. Często słyszy się w rozmowach, a jaki jest adres Państwa strony WWW, albo zobaczę u Państwa na stronie. Jeśli nie macie Państwo własnej strony WWW to wielce prawdopodobne jest, że konsumenci mogą Państwo nie zaufać. Witryna WWW to swoisty szyld i drogowskaz dla uczestników gry rynkowej.
- Konieczność ponoszenia wydatków na mniej wydajne formy reklamy – reklama jest konieczna do przekazania klientom informacji o Państwa firmie. Jeśli jednak nie trafia w odpowiednią grupę docelową, okazuje się nieskuteczna. Rozdawanie ulotek, spoty na ekranach LCD czy ogłoszenia w gazecie mogą nie przysporzyć Państwu sukcesu. Własna strona Internetowa mą tą przewagę, że osoby odwiedzające jej podwoje wiedzą czego poszukują. Algorytmy opracowane przez Google sprawiają, że klient poszukujący kominków nie trafi na witrynę oferującą baseny ogrodowe.
Własna stron WWW to absolutnie niezbędna pozycja w Państwa staraniach marketingowych. Warto przeznaczyć część budżetu na jej założenie.